סינגפור: שער לקידום עסקים והשקעות בדרום-מזרח אסיה

ד"ר אבי נוב, מומחה למיסוי ישראלי ובינלאומי: "שיטת המיסוי המיוחדת של סינגפור ביחס לחברות מהווה יתרון משמעותי למשקיעים המבצעים השקעות במדינות שונות באמצעות חברת אחזקות תושבת סינגפור"

סינגפור, היא יעד אטרקטיבי למשקיעים מישראל. בסינגפור נעשו רפורמות כלכליות בשנים האחרונות, והיא נחשבת, בדומה להונג קונג, כמשק חזק במיוחד. חברות ישראליות יכולות לפעול באמצעות חברות בסינגפור לצורך קידום עסקים והשקעות בדרום מזרח אסיה, במדינות כמו מלזיה, אינדונזיה, פיליפינים, תאילנד וקמבודיה.

ד"ר אבי נוב, מומחה למיסוי ישראלי ובינלאומי, מתאר את מערכת המיסוי בסינגפור:

מיסוי יחידים: שיעור המס על יחידים נע בין 3.5% ל-20%.

מס חברות: שיעור מס החברות הוא 17%. קיים פטור ממס עד סכום מסוים הקבוע בחוק. חברה נחשבת כתושבת סינגפור לענייני מס, אם השליטה והניהול עליה מופעלים מסינגפור. קביעת השליטה והניהול נעשית בעיקרון לפי המקום בו מתקבלות ההחלטות של דירקטוריון החברה. חברה כאמור חייבת במס רק על הכנסות אשר צמחו בסינגפור. (שיטת מיסוי טריטוריאלית).

מס רווחי הון: לא מוטל מס רווחי הון.

דיבידנד: לא מוטל מס על דיבידנד.

ניכוי מס במקור על דיבידנד: דיבידנדים המשולמים לחברה זרה אינם כפופים לניכוי מס במקור.

מס ערך מוסף: קיים מס מקביל למע"מ, הנקרא: Goods and Services Tax. שיעור המס הוא 7%.

הטבות מס: בסינגפור קיימות הטבות מס שונות לסקטורים נבחרים. אמנות למניעת כפל מס: לסינגפור יש כ-60 אמנות מס. מדינת ישראל חתמה על אמנת מס חדשה עם סינגפור בשנת 2004, אמנה אשר החליפה את הישנה משנת 1971.

תכנון מס למשקיעים מישראל: שיטת המיסוי המיוחדת של סינגפור ביחס לחברות (ובעיקר- מיסוי טריטוריאלי, אי-מיסוי הכנסות מדיבידנד ורווחי הון, וכן אי-ניכוי מס במקור) מהווה יתרון משמעותי למשקיעים המבצעים השקעות במדינות שונות באמצעות חברת אחזקות תושבת סינגפור. משקיעים מישראל המעוניינים לפעול באסיה באמצעות חברה מסינגפור, חייבים לבחון את כל השלכות המס, לרבות הכללים לעניין מיסוי חברה נשלטת זרה, ואת אופן קביעת מחירי ההעברה בעסקאות הבין-חברתיות.

ד"ר אבי נוב, מומחה למיסוי ישראלי ובינלאומי, הוא עורך דין המייצג לקוחות מישראל ומחו"ל בתחום המיסוי ומרצה בבית הספר למשפטים, ובבית הספר למנהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למינהל. ניתן לפנות אליו במייל: avinov@bezeqint.net