גילץ תרכוש מסאנדיי 50 מתקנים סולאריים ב-50 מיליון שקל

סאנדיי תעביר לגילץ את זכויות השכירות ב-50 גגות ברחבי הארץ ■ העסקה משקפת תמורה של קצת פחות ממיליון שקל למתקן

אחרי שחתמה על הסכם לשת"פ עם אורמת, חברת האנרגיה הסולארית סאנדיי, שבשליטת קובי דינר, חוברת לגילץ שבשליטת רוני בירם וגיל דויטש, בתחום המתקנים הקטנים.

גילץ הודיעה היום (א') כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת סאנדיי לרכישת 50 מתקנים סולאריים קטנים (50 קילוואט למתקן) בעלות של 50 מיליון שקל עם אופציה להגדלת העסקה ל-80 מיליון שקל. במסגרת ההסכם, סאנדיי תעביר לגילץ את זכויות השכירות ב-50 גגות ברחבי הארץ. העסקה משקפת תמורה של קצת פחות ממיליון שקל למתקן.

החשמל שייוצר ממתקנים אלה יימכר לחברת החשמל במסגרת חוזים ארוכי טווח ל-20 שנה. הקמת המתקנים הראשונים וחיבורם לרשת החשמל הארצית מתוכננת לינואר.

לגילץ פרויקטים סולאריים המבוססים על טכנולוגיה סולארית פוטוולטאית (PV) בספרד בהיקף של 15 מגוואט באמצעות החברה הבת, גילץ ספרד. בישראל, זהו הפרויקט הראשון בתחום האנרגיה הסולארית.

לסאנדיי, כאמור, זוהי עסקת שנייה לאחר שלפני כשבועיים הכריזה חברת אורמת על שיתוף פעולה עם סאנדיי בהיקף 720 מיליון שקל בהקמה ותפעול מתקנים סולאריים בינוניים (עד 5 מגה ואט).

על פי מזכר ההבנות בין גילץ לסאנדיי, סאנדיי תהיה אחראית לתכנון, הקמה ורכש המרכיבים (EPC), לקבלת ההיתרים הרגולטורים וכן לתפעול ותחזוקת המתקנים (O&M). בהתאם להסכם, תקופת השכירות לגגות תהיה ל-24 שנים ו-11 חודשים.

לדברי קובי דינר, מייסד ומנכ"ל סאנדיי, "מדובר בפרויקט הגדול ביותר בישראל עד כה בתחום המתקנים הסולאריים לצריכה עצמית. פרויקט זה מהווה נדבך נוסף לסאנדיי כמובילת השוק הסולארי בישראל. בחירתה של גילץ להתחיל לפעול בישראל היא אינדיקציה נוספת להיווצרות שוק סולארי בארץ".