גובש אישום נגד ח"כ מוחמד ברכה על תקיפת והעלבת שוטרים

כתב אישום מייחס לברכה עבירות של תקיפת ממלא תפקיד, העלבת עובד ציבור, תקיפה והכשלת שוטר בעת מילוי תפקידו - זאת בגין 4 אירועים שונים בהם היה מעורב בשנים האחרונות

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע היום (א') לח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) כי בכוונתו להגיש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות של תקיפת ממלא תפקיד, העלבת עובד ציבור, תקיפה והכשלת שוטר בעת מילוי תפקידו. זאת, בגין 4 אירועים שונים בהם היה מעורב בשנים האחרונות.

לפי חוק חסינות חברי הכנסת, 30 יום לפני הגשת כתב האישום מודיע היועץ המשפטי לממשלה על הכוונה להגישו לחבר הכנסת הנאשם, ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת. בתקופה זו יוכל הח"כ הנאשם לבקש מוועדת הכנסת לקבוע כי עומדת לו חסינות לפי אחת החלופות הקבועות בחוק.

היועץ מזוז החליט על הגשת כתב האישום לאחר שהשלמות חקירה שביצעה המשטרה בעקבות השימוע שנערך לברכה לא שינו את חומר הראיות נגדו. לפיכך, כתב האישום שהגיש עו"ד יוסי קורצברג מפרקליטות מחוז תל-אביב כולל 4 אישומים.

האישום הראשון נוגע להפגנת אנשי שמאל קיצוני ופלסטינים בכפר בילעין באפריל 2005, אז תקף ברכה לוחם של יחידת "מצדה", שעה שהוביל את אחד העצורים אל ניידת משטרה. פרקליטיו של ברכה הציגו בשימוע סרט וידיאו המתעד לכאורה את אירועי אותו יום. אולם היועץ מצא כי מדובר ב"סרט ערוך, ממנו נחתכו ככל הנראה האירועים המיוחסים לברכה בכתב האישום, ואין בו כדי להפריך את עדות לוחמי יחידת 'מצדה' בעניין זה".

האישום השני נוגע להפגנה שנערכה בסמוך לשוק הכרמל בתל-אביב באוגוסט 2006, במהלכה השמיע ברכה גידופים ואיומים כלפי קצין משטרה, וסטר בפניו באצבעו מספר פעמים. "אני חבר כנסת, אני אדאג לחסל אותך", אמר לו ברכה וסטר בפניו שוב לעיני הנוכחים במקום.

האישום השלישי נוגע להפגנה בכיכר רבין ביולי 2006, אז תקף ברכה עובר אורח שהעיר הערה לאיש השמאל אורי אבנרי שהשתתף בהפגנה. ברכה חבט באמצעות מרפקו בצלעותיו של עובר האורח, ואף היכה באגרופו בכתפו של האיש. גם כאן בדקה המשטרה סרט שמסר ברכה, אך התברר כי המצולם בו אינו עובר האורח המתלונן. גם חקירתה של חברת הכנסת לשעבר תמר גוז'נסקי לא הפריכה את עדות המתלונן.

האישום הרביעי נוגע להפגנה שנערכה ביולי 2007 סמוך למלון גולדן קראון בנצרת, שם אמור היה להתקיים כינוס מפלגתי של מפלגת העבודה. במהלך ההפגנה עצרה המשטרה את מזכ"ל מפלגת חד"ש, וברכה ניסה למנוע בגופו של הכנסתו של המזכ"ל לניידת המשטרה. ברכה אף התעמת עם ראש מחלקת חקירות במחוז צפון של המשטרה, ואמר לו: "תסתום את הפה חתיכת מטומטם", וכן: "אתה משוגע, לך לעזאזל".