חוג הסרטן הסלולרי

אז נמצא קשר בין סרטן לסלולרי - נו, אתם מכירים מישהו שוויתר בגלל זה על המכשיר?

מחקר שנערך בקרב 12,800 אנשים מ-13 מדינות במשך עשור ועלה יותר מ-20 מיליון ליש"ט, קבע כי יש קשר בין שימוש בטלפון סלולרי להגברת הסיכויים לחלות בסרטן במוח ובבלוטת הרוק. שבוע שלם חלף מאז פרסום הממצאים, והעולם כמנהגו נוהג.

הגישו פינג'אן והגידו - היש אחד מכם שצמצם את השימוש שלו בטלפון הסלולרי? כי האמת שאני לא, ואני גם לא מכיר אף אחד שכן, ואני גם לא מכיר מישהו שמכיר מישהו שכן. שמעתי שיש אחת בפתח-תקווה שבת-דודה שנייה שלה, שגרה בטבעון, לא רצתה לדבר איתה בסלולרי, אבל מקורות יודעי דבר טוענים שמדובר בכלל במאבק ירושה על רקע רומנטי, ושהיא בכלל לא קראה את המחקר, ובכל מקרה היא טוענת שכל המדענים שמאלנים.

אז נכון, עבר רק שבוע, ושבוע זה כלום, בטח לעומת הנצח. המחקר גם מדבר בפירוש על "קשר", אז זה לא שכולנו נקבל סרטן במוח, נכון? וחוץ מזה, המחקר מדבר על משתמשים כבדים בלי לטרוח ולהגדיר מהו אותו "שימוש כבד" - במחקר נכתב רק כי מי שביצע לפחות 5,479 שיחות בלי שימוש בדיבורית או באוזנייה, נמצא בסיכון גבוה יותר. אה, אז אפשר להירגע - אני ביצעתי רק 5,476 שיחות, ושתיים מהן היו ממש, אבל ממש קצרות. אני בסדר. הכאב ראש הזה שיש לי, זה כלום. וחוץ מזה, לא כתוב על פני כמה זמן מחולקת 5,479 השיחות האלה. על שנה? זה יוצא 15 שיחות ביום. זה לא משתמש כבד מי יודע מה.

אבל אין לכם מה להרגיש רע אם לא הפסקתם לפטפט. אפילו לעורכי המחקר לא היו מספיק ביצים בשביל לקום ולהגיד לאנשים להפסיק לדבר בסלולרי, כי איך אפשר להפסיק לדבר עם כל הכבוד לסרטן, כן? יש דברים קצת יותר חשובים בחיים, כמו להתקשר לאנשים ולשאול אותם איפה הם ומה המצב.

כל מה שהאחראית על המחקר אמרה זה שכדאי להקפיד יותר עם ילדים, וגם עליהם, אגב, לא קראה הד"ר הנכבדת לאסור את השימוש. למה? כי חשוב שההורים יידעו כל הזמן איפה הילדים. איפה אתה, בני יקירי? היי אמא, אני במחלקה האונקולוגית, כל החבר'ה כאן. יופי, מתוק שלי. המבוגרים? שטויות, שימותו כולם. אה, רק אם אפשר, חברות וחברים, קצת לקצר את השיחות.

החוקרים הפילו את האחריות על הממשלות ועל הדיון הציבורי. זה כבר ממש מצחיק, לא? הממשלות דואגות הרי רק לחברות הענק ואלה מצידן שולטות בדיון הציבורי.

אבל למה ציפיתי בעצם? האמת שלא להרבה. הרי ברור היה שאף אחד לא יוותר על הסלולרי. הוא כבר מוטמע עמוק מדי, והקשר בינינו רק הולך ומעמיק. אומרים שבמכשירים החדשים הקרינה אפילו גבוהה יותר. מי יודע, אולי היא מספיק חזקה בשביל להרוג את הגידולים.

זו לא רק שאלה חברתית או בריאותית. ברובד העמוק יותר, זו גם סוגיה טכנולוגית. עמוק בפנים אנחנו מאמינים שיהיה בסדר, שאותה טכנולוגיה שהגבירה את הסיכוי לסרטן תמצא אוטוטו תרופה לכל המחלות, משהו שקשור בננו-טכנולוגיה - צריך לשאול את שמעון פרס, הוא מבין בזה. שמעון, איפה אתה? דבר מהר, אין לי הרבה זמן, אני חייב לקצר.