עורכי דין ש"הבריזו" מדיון בלי אישור חויבו בהוצאות אישיות

השופטים דבורה ברלינר, זאב המר ותחיה שפירא חייבו את עוה"ד עדי קידר וג'בר ג'ברין לשלם 1,200 שקל הוצאות אישיות לטובת המדינה, בשל זלזול ובזבוז זמנו של בית המשפט

בית המשפט המחוזי בתל-אביב חייב את עוה"ד עדי קידר וג'בר ג'ברין לשלם 1,200 שקל הוצאות אישיות לטובת המדינה, בשל זלזול ובזבוז זמנו של בית המשפט.

עו"ד ג'ברין ייצג מערער בהליך פלילי. יממה לפני מועד הדיון בערעור (שנקבע 4 חודשים קודם לכן) הודיע קידר כי הוא מחליף את ג'ברין ומבקש לדחות את הדיון כדי ללמוד התיק. הבקשה נדחתה מיידית, כשהשופטים דבורה ברלינר, זאב המר ותחיה שפירא כתבו כי הייצוג יוחלף בתנאי שעו"ד קידר יתאים עצמו למועד הדיון.

בתחילת הדיון שב קידר על בקשתו לדחות את הדיון. השופטים סירבו בנימוק שאם סבר כי לא יוכל להתכונן בפרק הזמן שעמד לרשותו - היה עליו להימנע מקבלת הייצוג.

הדיון נדחה למספר שעות כדי שקידר יוכל להתכונן, אך הוא פשוט לא התייצב. בשיחת טלפון אמר כי הוא מסרב להופיע לדיון בנסיבות אלה ואינו רוצה לייצג את המערער.

"השורה התחתונה היא כי לא ניתן לשמוע היום את הערעור, שכן המערער איננו מיוצג ואינו מסוגל לייצג את עצמו", ציינו השופטים. "אנחנו רואים בחומרה את התנהגות שני עורכי הדין. עו"ד ג'ברין לא ביקש וממילא לא קיבל את הסכמת בית המשפט לשחרורו מהייצוג. הוא עשה דין לעצמו והחליט על דעת עצמו שלא להתייצב לדיון".

עניינו של עו"ד קידר "חמור אף יותר", הוסיפו. "בקשתו נדחתה בכתב. הבוקר התייצב, ונאמר לו חד-משמעית כי הדיון יתקיים. לא ברור לנו הכיצד הרשה לעצמו להתעלם מהוראת בית המשפט ולזלזל בבית המשפט. למעשה, קידר העמיד אותנו בפני עובדה מוגמרת, לפיה בעזיבתו לא נוכל לשמוע את הערעור. לצד הזלזול יש בכך גם בזבוז של המשאב היקר ביותר - זמנו של בית המשפט. מדובר ב-3 שופטים שקראו ולמדו את התיק לקראת הדיון, הודעת ערעור מפורטת וארוכה".

השופטים העבירו העתק מהחלטתם ללשכת עורכי הדין ולאחר שאיפשרו לקידר וג'ברין להגיב, חייבו אותם בהוצאות. (ע"פ 7353/09).