MCS שבשליטת מורי ארקין גייסה 7.5 מיליון שקל בהנפקה לציבור

הנפיקה מניות ואופציות בדיסקאונט ■ זהו המכרז הראשון של חברת ביומד בשבועות האחרונים שלא נגמר בחיתום יתר ■ די-מדיקל תוסיף עוד 3 מיליון שקל לגיוס ההון המתוכנן שלה

גיוסי חברות הביומד בבורסה בתל אביב ממשיכים. חברת MCS (מדיקל קומפריישן) השלימה גיוס של 7.5 מיליון שקל מן הציבור, בהנפקה של מניות ואופציות. החברה קיבלה הזמנות במחיר המינימום ל-94% מהיחידות שהציעה, ובכך היה זה המכרז הראשון של חברת ביומד בשבועות האחרונים שלא נסגר בחיתום יתר.

ההצעה של MCS ניתנה במחיר של 2.35 שקלים ובמחיר כלכלי של 2.02 שקלים למניה, אם לוקחים בחשבון את האופציות. מחיר זה שיקף דיסקאונט גבוה יחסית ביום יציאת תשקיף המדף לשוק, אז נסחרה המניה לפי 2.59 שקלים - כלומר של 9%. החברה נסחרת לפי שווי של כ-70 מיליון שקל.

רוב ההנפקות שנערכו בשבועות האחרונים נערכו בדיסקאונט דומה. אלא, שיום לאחר פרסום תשקיף המדף ירדה המניה ב-8%, ולמחרת, ביום המכרז נפלה ב-8% נוספים, וסיימה אותו במחיר של 2.17 שקלים למניה.

לדברי סמנכ"ל הכספים של החברה, אורי מור, טבעי הוא שמחיר המניה יתכנס למחיר ההנפקה. ירידות בשוק כולו הובילו לכך שהיא צנחה אף מעבר למחיר ההנפקה באותו יום, וסנטימנט כללי נגד הנפקות הוביל לחיתום החסר.

"העובדה שהצלחנו לגייס במחיר שרצינו, על אף שהמחיר לא שיקף בסופו של דבר דיסקאונט על מחיר השוק, מעידה כי המשקיעים הגיעו כדי להישאר איתנו זמן מה, ולא כדי לעשות סיבוב מהיר על המניה", אומר מנכ"ל MCS, עדי דגן.

MCS מפתחת מכשיר המזרים את הדם בגפיים התחתונות במהלך ניתוח, כדי למנוע היווצרות של קרישי דם.

החברה השלימה לפני כשנה וחצי ניסוי קליני, בו הראתה כי המוצר שלה יכול להחליף תרופות מדללות דם בהן נהוג להשתמש כיום לאותה מטרה. את הסכום שיגוייס מייעדת החברה להגברת מאמצי השיווק שלה בארה"ב.

די מדיקל מגדילה הגיוס ממוסדיים

במקביל, הודיעה חברת די מדיקל כי הוסיפה 3.1 מיליון שקל לגיוס בהיקף 15 מיליון שקל בהנפקה פרטית עליו הודיעה בשבוע שעבר. הגיוס יהיה ממוסדיים ישראלים.

די-מדיקל נסחרת לפי שווי של 166 מיליון שקל, לאחר שמחיר מנייתה נותר כמעט ללא שינוי היום.