IBI מעלה את מחיר היעד למניית אלוני חץ ב-37%

האנליסט שי ליפמן: "אופי פעילות החברה כחברת אחזקות בחברות נדל"ן סחירות להערכתנו עובד"

"אופי פעילות החברה כחברת אחזקות בחברות נדל"ן סחירות להערכתנו עובד", כותב היום (ב') האנליסט שי ליפמן לגבי חברת אלוני חץ שבשליטת נתן חץ ומשפחת וורטהיים, ומעלה את מחיר היעד של המניה ב-37.6% ל-17.2 שקל, גבוה ב-27.4% משער הפתיחה של המניה הבוקר. מסקירה של בית ההשקעות IBI שהגיעה לידי "גלובס" עולה, כי האנליסט מעריך כי החברה בשלה "לעכל" רכישה משמעותית נוספת.

ליפמן ממליץ על אלוני חץ "קנייה" והוא מציין מספר סיבות לכך: החברות הבנות לא פועלות בשווקים בהם התפתחה בועת נדל"ן מניב, הן מחלקות דיבידנד שיזרום ברובו מעלה לאלוני חץ, הן מנוהלות באופן יציב ומקצועי, והן נהנות מנזילות הגבוהה לאיך ערוך בהשוואה למימוש נכסים. אלוני חץ, נזכיר, מחזיקה בכ-18% ממניות PSP נדל"ן שוויצרית (סימול: PSPN.SW בבורסה בציריך) ובאמות (61.8%) הנמנית עם מדד ת"א-100 בבורסה המקומית. בנוסף, מחזיקה אלוני חץ ב-13.8% מ-FCR הקנדית (סימול: FCR.TO בבורסה בטורונטו) ועשירית מגזית אמריקה (סימול: GAA.TO), המחזיקה ב-16.4% מקרן הריט האמריקנית Equity 1. בעלת השליטה בחברות הקנדיות היא גזית גלוב.

היקף הנכסים של הלא משועבדים של אלוני חץ, במונחי שוק, גבוה מ-2 מיליארד שקל, כך שיש ביכולתה לנצל אותם לצורך גיוס חוב בנקאי או אג"ח בשוק ההון. לחברה גם יתרות זמינות לניצול בקווי האשראי שלה בסך 500 מיליון שקל. ליפמן מזכיר שהחברה ציינה לא פעם כי תבחן חזרה לפעילות בשוק הנדל"ן הבריטי, אם כי הוא לא צופה פעילות כזו בזמן הקרוב, כיוון ש"להערכתנו בשוק זה לא ראינו עדיין את התחתית".

הערכת השווי בוצעה לפי מודל השווי הנכסי הנקי (NAV), אשר חושף תמחור חסר של מניית PSP השוויצרית ביחס להונה העצמי. "נראה כי השווקים בהם פעילות החברות הבנות צלחו את המשבר בכבוד ועולים על פסים של צמיחה" הוא מציין, ומעריך כי בעוד שרכישה עתידית עשויה להוסיף ערך לחברה, המודל הנוכחי נעשה בהערכה שמרנית שאינה כוללת עלייה אפשרית בהכנסות מדמי-שכירות - זאת בשל חידוש חוזים השכרה אשר כיום נושאים מחירים הנמוכים ממחירי השוק.