IDC: מכירות המחשבים המיני-ניידים בישראל כמעט הוכפלו

ברבעון השלישי נמכרו 54.3 אלף מיני-נטבוקים - גידול של 90% מהרבעון השני ■ בסך-הכל נמכרו בישראל ברבעון השלישי 155 אלף מחשבים ניידים - עלייה של 40% לעומת הרבעון השני

טרנד מחשבי הנטבוק, מחשבים קטנים בעלי יכולות מחשוב נמוכות, בולט גם בישראל בחודשים האחרונים. על-פי נתוני חברת המחקר IDC ישראל, מספר המחשבים הניידים שנמכרו ברבעון השלישי, שעונים על קטגוריית המיני-נטבוקים, כמעט שהכפיל את עצמו.

מספר המחשבים הללו שנמכרו ברבעון היה 54.3 אלף - גידול של 90% מהרבעון השני. הצמיחה ברבעון השלישי הורגשה גם בסקטור המחשבים הניידים הסטנדרטים (נוטבוק), ומספרם של אלה עלה בכ-35% ברבעון לעומת הרבעון השני.

בהשוואה לרבעון השלישי של 2008, הציגו הנטבוקים צמיחה של בערך פי 5, בעוד המחשבים הניידים "הרגילים" טיפסו ב-75%. בסך-הכל נמכרו ברבעון השלישי 155 אלף מחשבים ניידים - גידול של 40% לעומת הרבעון השני.

המגמה בישראל תאמה את הנתונים הגלובליים. הנתון הבולט ביותר הוא הפיכתה של Acer לספקית המחשבים האישיים השנייה בגודלה, אחרי HP ולפני דל. המוצר שדחף את Acer לגידול של 15% במכירות היה קו מחשבי הנטבוק שלה.

הגידול במכירות התקני המחשוב הניידים לא הורגש אצל יצרניות הטלפונים הסלולריים ברבעון השלישי. ב-IDC דיווחו על עלייה של 5.6% בלבד במכירות בתחום לעומת הרבעון השני ועל ירידה של 6% בהשוואה לרבעון המקביל עם 287.1 מיליון טלפונים שנמכרו.