מסתמן: רישיון ISP ל-HOT במקביל לרישיון טריפל פליי לבזק

HOT תקבל רישיון לאספקת שירותי אינטרנט במקביל לכך שבזק תקבל היתר למכור סלי שירותים של טלפוניה, אינטרנט וטלוויזיה - כך הוחלט במשרד התקשורת

חברת HOT תקבל רישיון לאספקת שירותי אינטרנט (ISP) במקביל לכך שבזק תקבל היתר למכור סלי שירותים (טריפל פליי - טלפוניה, אינטרנט וטלוויזיה) - כך הוחלט במשרד התקשורת.

הסיבה לכך היא העיכוב המתמשך במילוי מחוייבות המדינה כלפי בזק בכל הקשור לפתיחת שוק הטלפוניה לתחרות, והעובדה שהחברה אמורה היתה לקבל מזמן היתר לספק סל שירותים, לאחר שנתח השוק שלה ירד מתחת ל-85% לפני כשנה.

רישיון ה-ISP של HOT מעוכב גם הוא זמן רב בשל מחלוקות סביב ההפרדה המבנית שבה מחויבת החברה והדרך שבה תוכל למכור את שירותי הקישוריות לאינטרנט (ISP). המשרד חושש כי HOT, שההפרדה המבנית שחלה עליה אינה קשיחה כפי שהיא בבזק, תהפוך להיות חברה שתספק גם קישוריות לאינטרנט בנוסף לחבילת הטריפל שלה, בה היא מספקת תשתית לאינטרנט. בכך לא רק שתפגע בספקיות האינטרנט - אלא שתקבל יתרון שיווקי גדול על בזק שאינה יכולה כרגע לספק שירותי טריפל.

כפי שפורסם ב"גלובס", מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, הטיל על אנשי משרדו לגבש מחדש את התנאים לפיהם תקבל בזק את ההיתר למכור סלי שירותים, וזאת לאחר שבזק והחברות-הבנות שלה הודיעו כי הן לא מוכנות לקחת את ההיתר בתנאים הישנים שקבע המשרד. לדעת קבוצת בזק, תנאים אלה לא מעניקים לה הטבה שיווקית ומרעים את מצבה.

בימים אלה עובד המשרד על גיבוש התנאים החדשים למכירת סל שירותים ועד אז, כאמור, הוחלט כי HOT תצטרך לחכות לקבלת רישיון ה-ISP שלה.