בכירי דלק רכב: 2009 תהיה מהטובות בהיסטוריה של החברה

החברה מעריכה כי המעבר לשווי שימוש לינארי בשנה הבאה יגדיל את רווחיות היבואנים ■ תשיק בשנה הבאה את המאזדה 2 סדאן, שתתחרה בפלח של יונדאי אקסנט

שנת 2009 צפויה להיות אחת השנים הטובות ביותר בהיסטוריה של דלק רכב. כך מעריכים כלכלני "פסגות", בעקבות מפגש משקיעים עם בכירי החברה.

כלכלני פסגות כותבים כי מהמצגת של דלק רכב "עולה תמונה אופטימית לגבי המשך 2009 ושנת 2010 על רקע התעוררות מחודשת של שוק הרכב, חיזוק כוח המותג של מאזדה ופורד, הצלחה סוחפת בהשקת מאזדה 3, מעבר לשיטת שווי שימוש לינארי אשר עשויה לעודד עליית מחירים, השקות חדשות אשר יאפשרו דריסת רגל בסגמנטים בהם לחברה ייצוג חסר ומדיניות רכש נכונה מול מחסור בשוק".

אנשי דלק רכב העריכו במפגש האנליסטים כי שוק הרכב צפוי להסתיים השנה עם כ-160 אלף מכירות והממוצע ברבעון הרביעי צפוי לעמוד על כ-12 אלף מסירות בממוצע חודשי. כלכלני פסגות מעריכים, בהתבסס על נתח שוק של 25% לדלק רכב, כי המכירות של החברה ברבעון הרביעי יסתכמו ב-9000 כלי רכב.

בדלק רכב מעריכים כי המשבר בשוק הרכב ב-2009 היווה הזדמנות מבחינת החברה, תוך ניצול המחסור שנוצר אצל המתחרים ותמיכה בשווי מחירי רכבי החברה בשוק המשומשות, שהוא בעל ערך בכל הנודע לאטרקטיביות וקידום המכירות העתידיות. החברה הגדירה את מכירות המאזדה 3 בתור "צונאמי", שצפוי להימשך.

ביחס ל-2010 חזו בכירי דלק רכב כי ההתעוררות תימשך גם בשנה הבאה והמכירות בכלל השוק צפויות להסתכם בכ-170 אלף כלי רכב. בחברה צופים כי הרווחיות תשתפר עם המעבר לשיטת השווי הלינארי על רקע הערכות, לגמישות והעלאת מחירים שתאפשר השיטה החדשה. מאזדה מתכוונת להשיק בשנה הבאה את דגם ה-2 סדאן, שעשוי להעניק לחברה דריסת רגל מהותית בפלח השוק בו מתמודדים בעיקר כלי רכב קוריאניים דוגמת יונדאי אקסנט. ההשקה צפויה לתרום למסירות עוד מספר אלפי כלי רכב.

כלכלני פסגות שבו והמליצו על המניה בקניה במחיר יעד של 48 שקל. על פי הערכות בשוק צפוי חודש אוקטובר להסתיים על למעלה מ-14 אלף מסירות, שיותר מ-3,000 מתוכן הן של דלק רכב.

לעומת זאת, האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים הוריד את ההמלצה לדלק רכב ל"תשואת שוק", במחיר יעד של כ-50 שקל. לדבריו, "מחד חברת דלק רכב היא חברה מצוינת, מובילת שוק, מנוהלת היטב רווחית ומחלקת דיבידנד גבוה. מאידך אנחנו סבורים כי לאחר תשואת יתר משמעותית החברה מתקרבת לתמחור הוגן וכי היא תתקשה להניב תשואת יתר".

בן זאב צופה לדלק רכב רווח נקי של כ-110 מיליון שקל ברבעון השלישי, עם רווח גולמי גבוה מזה של הרבעון השני. הוא צופה כי החברה תחלק דיבידנד של כ-100 מיליון שקל, 1.1 שקל למניה.