טל רז משלים את הרה-ארגון בכלל פיננסים

במסגרת המהלך צפויים פיטורים נרחבים בבית ההשקעות, כולל של בכירים ■ רז: "אני לוקח על עצמי את האחריות על התהליך הכואב"

לאחר כחודש וחצי בתפקידו, משלים טל רז, מנכ"ל כלל פיננסים, את הצעד הארגוני המהותי הראשון שלו. היום הודיע בית ההשקעות שבבעלות כלל ביטוח, על שינוי המבנה הארגוני שלו, ועל מינויים של מספר בעלי תפקידים.

זאת, רק כשנה וחצי לאחר השינוי הארגוני שהוביל המנכ"ל הקודם, שוקי אברמוביץ', במסגרתו נמחק המותג הוותיק "בטוחה", אך מבלי לצמצם עלויות וכפילויות תפקידים.

"הגיעה העת לייצב את המערכת ולהניע מחדש את גלגל התנופה של כלל פיננסים", אמר היום רז. כיוון שמטרת השינוי הארגוני היא לקצץ בצורה משמעותית בהוצאות, צפויים פיטורים נרחבים בבית ההשקעות, כולל של בכירים. "זהו מהלך קשה וכואב אולם כמי שלקח על עצמו את האתגר להחזיר את כלל פיננסים למרכז מפת שוק ההון, למיצוב נכון יותר ולרווחיות, אני לוקח על עצמי גם את האחריות על תהליך כואב זה", הוסיף רז.

מינויים חדשים

הערכות הן כי הפיטורים יביאו לחסכון של כ-20% בעלויות השכר של בית ההשקעות שעמדו בסוף 2008 על 126 מיליון שקל. במסגרת השינויים, פעילויות בית ההשקעות ירוכזו תחת שלושה ענפים מרכזיים. אגף השקעות ומסחר, בראשו יעמוד תמיר פורת, מנכ"ל חברת ניהול התיקים, שירכז את כל פעילות ניהול השקעות של קרנות הנאמנות ושל תיקי ההשקעות והמחקר. לפני השינוי, ניהול ההשקעות של הקרנות ושל תיקי ההשקעות נעשה בנפרד, ולכן הייתה בו כפילות של מנהלי השקעות.

השינוי השני יחול במחלקת השיווק והמכירות, כאשר לעומד בראשה מינה רז את גיל לרר, ששימש בעבר במגוון תפקידי שיווק בחברות ביטוח ובתי השקעות. לרר יהיה אחראי על כל פעילות השיווק והמכירות ללקוחות פרטיים.

במסגרת שינוי זה, יסגרו חלק מסניפי בית ההשקעות (רמת אביב, ירושלים וחיפה), כאשר חלק ממנהלי ההשקעות יעברו לעבוד במטה החברה שבתל אביב.

כמי שמגיע מחברת ענק נותנת שירותים כ"סלקום", רז מתכוון גם להקים מחלקה חדשה - אגף מימון וכלכלה. בראש החלק החדש, השלישי, יעמוד עמית הררי, אותו הביא רז מסלקום, שם הוא שימש כמנהל תחום מימון ובנקאות. מטרת אגף זה היא לרכז את כל מערכות הכספים והבקרה תחת קורת גג אחת, לפתח כלי מדידה לבחינת הביצועים של בית ההשקעות וללוות פרויקטים בחברה.

הררי גם יהיה אחראי גם על טיטניום, חברת ניהול ההשקעות בחו"ל. בניגוד לקודמו, אין בכוונת רז להשקיע תשומות ניהוליות בטיטניום, שלא תורמת עדיין לשורה התחתונה, והררי יצטרך למצוא את הפתרון - מכירה או שינוי שיביא לרווחיות.