בעקבות הירידה במניית קרפור: כור תגדיל את החזקתה בחברה

נציגי קבוצת IDB יצאו לפריז ונפגשו עם ראשי קרפור, כאשר באחת הפגישות נכחו גם נציגי HSBC שייקח חלק במימון לכור ■ מניית קרפור חזרה לרמות בהן נסחרת בשלהי יוני - אז נכנסה כור להשקעה בה

קצת יותר מ-4 חודשים לאחר שנכנס להשקעה בקרפור , חברת כור מקבוצת IDB של נוחי דנקנר נערכת להגדלת החזקותיה בענקית הקמעונאות הצרפתית. לפני מספר ימים יצאה משלחת של מנהלים בכירים מקבוצת IDB לצרפת, שם הם נפגשו עם בכירי קרפור ודנו עימם בסוגיית הגדלת ההשקעה של דנקנר בקרפור.

כזכור, דנקנר החליט להשקיע עד 3.5 מיליארד שקל בקרפור. כור כבר רכשה בחודש יוני 1.76 מיליון מניות קרפור והיא מחזיקה ב-0.25% מהון מניותיה בסכום כולל של 284 מיליון שקל. אך בניגוד להשקעה בקרדיט סוויס, שם כור פעילה יותר ורוכשת ומוכרת מניות לעיתים תקופות יחסית, נראה כי ההשקעה בקרפור קפאה על שמריה. כעת, כאמור, ב-IDB מתכוונים להגדיל את ההשקעה.

ההחלטה להגדיל את ההשקעה נובעת ממחירה של מניית קרפור בבורסת ה-Euronext בפריז, שם היא נסחרת. כאשר כור הודיעה על כניסתה להשקעה בקרפור, עמד מחיר המניה על כ-29.5 אירו. חודש לאחר מכן עלתה המניה לכ-33.5 אירו וב-IDB החליטו להמתין להזדמנות כניסה נוספת למניה. כיום חזרה המניה לרמות של שלהי יוני והיא נסחרת סביב ה-29.4 אירו למניה, כך שבכור רואים בכך שעת כושר לקנות עוד מניות.

באחת הפגישות בפריז של מנהלי IDB וראשי קרפור נכחו גם נציגים של בנק ההשקעות HSBC, אשר אמור לקחת חלק במימון רכישת המניות. ההערכה היא כי HSBC יספק לכור כ-300 מיליון אירו בהלוואת "נון ריקורס" (הלוואה בה ישועבדו רק מניות קרפור ולא נכסים אחרים של IDB).

קרפור היא החברה הקמעונאית הגדולה באירופה והשנייה בגודלה בעולם. מניותיה של החברה נסחרות בבורסת ה-Euronext בפריז. החברה, שהוקמה ב-1957, פועלת ב-33 מדינות ובאמתחתה יותר מ-15 אלף חנויות.