1,800 שקל קנס לנהג מונית שהשליך סיגריה מהחלון

הקנס יועבר לקרן לשמירת הניקיון ■ נהג המונית הכחיש את השלכת הסיגריה ■ ביהמ"ש: "מדובר בעבירה שנפיצותה ופגיעתה מחייבים העברת מסר בענישה משמעותית למען יראו וייראו"

בית משפט השלום בפתח-תקווה גזר קנס בסך 1,800 שקל על נהג מונית שהשליך בדל סיגריה מחלון מוניתו. זאת לאחר שהרשיעו בעבירה של חוק שמירת הניקיון. הקנס יועבר לקרן לשמירת הניקיון.

נהג המונית הכחיש את השלכת הסיגריה. המפקח של המשטרה הירוקה, שרשם לו את הדו"ח, העיד כי כאשר הוא רואה עבירה הוא נוהג לרשום את פרטי הרכב על פתקית ולאחר מכן להעבירם לדו"ח.

השופטת דבורה עטר לא מצאה סיבה להטיל דופי במהימנות המפקח, ואף ציינה כי התקיימו התנאים לקבלת האמור בדו"ח לאמיתות תוכנו, בהתאם ל"כלל הקפאת הזכירה שבעבר".

הדו"ח שקיבל היה בסך 250 שקל, אך התובעת ביקשה לגזור עליו קנס בסך 3,000 שקל כמקובל, שכן מרגע שבחר הנאשם להישפט - בית המשפט אינו כבול לסכום הדו"ח אלא לסכום הקנס המקסימלי שבחוק - 67,300 שקל.

השופטת עטר ציינה כי אין להקל ראש בעבירה ש"נפיצותה ופגיעתה מחייבים העברת מסר בענישה משמעותית למען יראו וייראו", מה גם שהנהג לא לקח אחריות על ביצוע העבירה, ויש חשש שיבצעה שוב. עם זאת, בשל נסיבותיו האישיות קנסה אותו רק ב-1,800 שקל. (ת.פ. 08-2967).