אורמת טכנולוגיות השלימה רכישת מניות OPC ב-18.5 מיליון ד'

חלק מהותי מהרכישה של המניות שהוחזקו ע"י ליהמן-OPC, הוכר כהוצאות מימון ■ כתוצאה מכך, המכירה שבוצעה בדיסקאונט, תניב רווח הון של כ-13 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009

אורמת טכנולוגיות , החברה הבת של אורמת תעשיות , הודיעה היום כי החברה הבת בשליטתה המלאה, אורמת נבדה, סיימה את רכישתן של כל המניות מסוג B של OPC שהוחזקו ע"י ליהמן-OPC, ב-18.5 מיליון דולר.

חלק מהותי מהמכירה הוכר כהוצאות מימון. כתוצאה מכך, המכירה שבוצעה בדיסקאונט, תניב רווח הון של כ-13 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009.

OPC הוקמה לראשונה ע"י אורמת נבדה למטרות ניצול של הטבות המס בארה"ב, החברה, שבשליטת אורמת תעשיות צירפה את מורגן סטנלי ואת ליהמן ברדרס כמשקיעים מוסדיים בפרויקטים הגיאותרמיים דזרט פיק 2, גלינה 2, גלינה 3 וסטימבוט הילס.

לצורך מימוש הטבות המס, הוקמה OPC, אשר חלק מהבעלות עליה היתה בידי מורגן סטנלי וליהמן ברדרס, ואל החברה הזו הועברה הבעלות על תחנות הכוח. המטרה היתה שבאמצעות החברה הזו יתקבלו תקבולי הטבות המס (ה-PTC) והרווח או ההפסד לצרכי מס.

לאורמת הוקנתה אופציה לרכישת יתרת האחזקות של מורגן סטנלי וליהמן ברדרס, כך שתתאפשר לה קבלת הבעלות המלאה חזרה לידיה.

אורמת נבדה תמשיך לתפעל ולתחזק את הפרויקטים ולקבל את תזרים המזומנים שהם יניבו, עד שהיא תקבל בחזרה את ההון שהשקיעה בפרויקטים.