האם בג"ץ ידון בכוונת האוצר להתערב ביישוב תביעות הביטוח?

איגוד חברות הביטוח מאיים לפנות לבג"ץ בטענה כי מדובר בהתערבות לא ראויה של הפיקוח שתפגע בחברות הביטוח ■ המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, בתגובה: "זה יהיה פשוט ביזיון"

עימות חריף פרץ בין איגוד חברות הביטוח, בראשות גדעון המבורגר המשמש גם כנשיא חברת הביטוח הראל, והפיקוח על הביטוח במשרד האוצר. בנאומי הברכה בכנס לשכת סוכני הביטוח אמר המבורגר כי האיגוד שוקל פנייה לבג"ץ כנגד כוונת האוצר להסדיר את תחום יישוב תביעות הביטוח בחברות הביטוח, מכיוון שמדובר בהתערבות לא ראויה של הפיקוח שתפגע בחברות הביטוח.

בתגובה לאמירה החריגה השיב המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, בנאומו כי אם האיגוד יפנה לערכאות משפטיות "זה יהיה פשוט ביזיון. מוטב היה אם כל הדברים הנמצאים בחוזר היו מטופלים כבר לפני שנים רבות". ענתבי הגדיר את ההליכים המשפטיים בנושא כ"מיותרים".

כמו כן, במהלך הכנס פורסם כי חברות הביטוח אליהו ואיילון, שבשליטת סוכני ביטוח לשעבר, הן המובילות בסקר שביעות-הרצון של סוכני הביטוח החברים בלשכת סוכני הביטוח בכל הקשור למתן שירות בתחומי הביטוח הכלליים, בהם ביטוחי הרכב והדירות. זאת מקרב 7 חברות הביטוח הגדולות בתחום הביטוח הכללי. בתחתית דירוג השירות לסוכני ביטוח, וגם ללקוחותיהם דרכם, ניצבת חברת הפניקס.

מתוצאות הסקר, שנערך בקרב כ-700 מחברי הלשכה והוצג לראשונה בכנס הלשכה הנערך באילת, עולה כי החברה ההוגנת ביותר בקבלת החלטות בנושאי תביעות ביטוח היא אליהו ואחריה הפניקס. מנגד, לדעת סוכני הביטוח, הראל ומנורה מבטחים הן הפחות הוגנים. כמו כן, מהירות התגובה המהירה ביותר בעת טיפול בתביעות היא באליהו ואחריה במגדל, בעוד שבמנורה מבטחים ובכלל ביטוח התגובה של חברת הביטוח היא האיטית ביותר.