רבעון קשה לנס: צופה מעבר להפסד בשנה כולה

דיווחה על ירידה של כ-19% במכירות ברבעון לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-132 מיליון דולר, וירידה של כ-4% לעומת הרבעון השני השנה ■ רשמה רווחיות תפעולית של כ-1.5% מהמחזור, נמוך מאוד עבור נס שרגילה למרווחים של כ-6%

כאשר מדברים על רבעון מאתגר אפשר בקלות להזדהות עם מה שמרגישים כיום בהנהלת נס טכנולוגיות , עם פרסום התוצאות לרבעון השלישי היום. נס, שמספקת שירותי מחשוב, דיווחה אתמול (ג') על ירידה של כ-19% במכירות ברבעון לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-132 מיליון דולר, וירידה של כ-4% לעומת הרבעון השני השנה.

היקף המכירות הוא הפתעה לא נעימה כל כך עבור המשקיעים, שכבר ציפו לראות התאוששות בחצי השני של השנה, בעיקר לאחר האופטימיות ששידרה החברה בדוחות הרבעון השני. את צפי האנליסטים, בכל מקרה, הצליחה נס להחמיץ. אלו ציפו בממוצע למכירות של כ-146 מיליון דולר ברבעון. בנס הסבירו את הירידה הדרסטית במכירות בעיקר כתוצאה "מהכנסות נמוכות מהצפוי" באירופה, וכן כ-9.3 מיליון דולר מהירידה בהכנסות (30%) נבעו מהתחזקות הדולר".

השפעת השורה העליונה המאכזבת הורגשה היטב ברווחיות. החברה רשמה רווחיות תפעולית של כ-1.5% מהמחזור, נמוך מאוד עבור נס שרגילה למרווחים של כ-6%. בסך הכול, הסתכם הרווח התפעולי בכ-2 מיליון דולר בלבד, בעיקר בשל המעבר של סגמנט הפצת התוכנה להפסד ברבעון, בעקבות מה שכינתה החברה "דחייה מתמשכת של עסקאות גדולות לרישוי תוכנה באירופה".

בשורה התחתונה סיימה החברה את הרבעון עם רווח נקי של כ-800 אלף דולר או 2 סנט למניה (GAAP). בנטרול חישוב תשלום אופציות כהוצאות ומחיקת נכסים בלתי מוחשיים (Non-GAAP), הסתכם הרווח הנקי בכ-3.3 מיליון דולר, או 9 סנט למניה. בוול סטריט ציפו בממוצע לרווח נקי של 10 סנט למניה.

תוכנית התייעלות

השפעת הרבעון גלשה כמובן גם לתחזית החברה לשנה כולה. נס הפחיתה את צפי המכירות והרווח ברבעון כך שינוע כעת בין 540-550 מיליון דולר, לעומת צפי קודם של 590-620 מיליון דולר. כמו כן, מסרה נס כי היא מתכננת כעת "מהלך של התייעלות" במספר יחידות עסקיות, שיעלה 7-9 מיליון דולר באופן חד פעמי. כמו כן מפחיתה החברה כעת את צפי הרווח הנקי להפסד של 4-14 סנט למניה (GAAP), או רווח של 36-40 סנט למניה (Non-GAAP). זאת, לעומת צפי קודם לרווח נקי של 40-60 סנט למניה ותחזית לרווח נקי של 45 סנט למניה.