הממונה על ההגבלים רומזת: לא תאשר מיזוג נשר עם הנסון

רונית קן בוועדת הכספים: "העובדה שניתנה הגנה לנייר חדרה כשהיא מונופול מאפשרת לה להשתלט על שווקים נוספים ולהביא לדחיקת מתחרים מהשוק"

הממונה על ההגבלים, רונית קן, רמזה היום כי לא תאשר מיזוג נשר מקבוצת אי.די.בי, עם הנסון ישראל. קן תקפה היום (ד') בחומרה את ההחלטה להטיל ערובה על יבואני קרטון, ובכך לחזק את כוחה של נייר חדרה, מקבוצת אי.די.בי , המהווה מונופול בתחופם ייצור קרטון.

קן, שדיברה בוועדת הכספים, בדיון שהתקיים בנושא מיזוג נשר עם הנסון, אמרה כי היא רואה בחומרה את העובדה שהוטלה ערובה על יבואני קרטון, המהווה חסם לייבוא ובכך העניקה הגנה שניתנה לנייר חדרה.

באנלוגיה לשוק המלט, ניתן להבין כי קן רואה בחומרה הטלת מגבלות על יבוא לצורך מתן הגנות למונופול מקומי. לדברי קן, "העובדה שניתנה הגנה לנייר חדרה כשהיא מונופול, מאפשרת לה להשתלט על שווקים נוספים ולהביא לדחיקת מתחרים מהשוק. אנו רואים בייבוא משום אינטרס תחרותי. המשמעות של זה אינו פגיעה במקומות עבודה, אלא יש בכך הגנה על יצרנים פרטיים, שכן כשמונופול יכול להעלות מחיר ואין לו רסן תחרותי, הוא פוגע גם במתחרים מקומיים".

"נוחי דנקנר הוא היום האדם החזק ביותר במשק, יותר מכל פוליטיקאי, והשליטה הזו מדאיגה אותי". אמרה ח"כ שלי יחימוביץ'. "השליטה של נוחי דנקנר בשוק הישראלי בהחלט מדאיגה אותי והיא מוגזמת והיא מסוכנת ויש לה נגזרות על שליטה בתחום התקשורת ושליטה בתחום הפרסום", אמרה יחימוביץ'. "זה מדאיג אותי, אך לא צריך להיאבק בזה דרך פגיעה בתעשיה ובמקומות העבודה", הוסיפה.

יחימוביץ' ציינה כי מונופול הוא לא בהכרח דב רע, וכי תחרות לא בהכרח מביאה לירידת מחירים. לדבריה, לבה אינו עם יבואני המלט, וכל צעד שיש בו כדי להגן עם התעשייה המקומית, הוא טוב בעיניה.

צביקה לבנת, מבעלי אי.די.בי, ודירקטור בנשר, אמר כי בניגוד לטענת התאחדות הקבלנים, לפיה העסקה תביא לעליית מחירי הדירות במעל 10%, הרי שרכישת הנסון בידי מלט, "לא תעלה את מחירי הדירות אפילו בשקל".