עוד 14 יום בכלא: אלשיך האריכה בשבועיים את מאסרו של אלי רייפמן

רייפמן ריצה עד כה 45 ימי מאסר בגין ביזיון ביהמ"ש, זאת לאחר שלא העביר את מניותיו באמבלייז לידי המנהל המיוחד ■ אלשיך: על רייפמן להגיש תוך 10 ימים דו"ח מפורט בנוגע להליכים שננקטו להעברת המניות

תקוותו של אלי רייפמן להשתחרר היום ממאסרו נגוזה: שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, קבעה היום (ד') כי בשלב זה יישאר רייפמן במאסר פרק זמן נוסף של שבועיים, כדי לשכנע את בית המשפט כי ברצונו לקדם את ההליכים הנדרשים להעברת מניותיו בחברת אמבלייז לידי המנהל המיוחד.

רייפמן ריצה עד כה 45 ימי מאסר בגין ביזיון בית המשפט, זאת לאחר שלא העביר את מניותיו בחברת אמבלייז לידי המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד איתן ארז, כפי שהורתה השופטת אלשיך. מניותיו של רייפמן באמבלייז, השוות כ-120 מיליון שקל, מוחזקות בידי 41 נאמנים באנגליה.

דו"ח מפורט תוך 10 ימים

עוד קבעה היום אלשיך כי על רייפמן להגיש תוך 10 ימים דו"ח מפורט לבית המשפט בנוגע להליכים שננקטו בסוגיית העברת המניות ובנוגע לההתקדמות המהותית בכל הנוגע ליעד זה. לפי דו"ח זה, שהעתקו יועבר אף למנהל המיוחד ולכונס הנכסים הרשמי, תחליט אלשיך האם ראוי להעניק לרייפמן תקופה קצרה ביותר נוספת להשלמת התהליך, אם לאו.

השופטת קבעה כי על רייפמן להגיש רשימה מסודרת בכתב כדלקמן: רשימה של פעולות שהוא מתכוון לבצע עם שחרורו ממאסרו; חתימה על ייפוי-כוח לנאמן שיאפשר לו לפעול בשמו להעברת המניות אם הנאמן ימצא לנכון לנסות ולפעול בעניין זה בעצמו, והיה ויעשה כן על רייפמן לשתף עימו פעולה בכל דרך שיידרש.

כמו כן על רייפמן לפרט ברשימה מי היתה החוליה הראשונה בשרשרת בכל אחת מהעברת המניות, איזו חבילת מניות הועברה אליו, כולל כמותן ושוויין, והאם הקים חברות בארץ ומחוץ לה אליהן העביר את מניותיו בנאמנות ומה שמותיהן.

אלשיך קבעה כי אם רייפמן יפעל בדרך זו ובתוך 12 ימים יוגשו לבית המשפט כל המסמכים הללו - אז ניתן יהיה לשקול את שחרורו של רייפמן לפרק זמן מסוים על מנת שיבצע את כל הנדרש, כדי שבתום אותו פרק זמן תועברנה המניות לידי הנאמן. היה ורייפמן לא יעשה כן - יודיע על כך הנאמן לבית המשפט ויגיש כל בקשה שימצא לנכון.

לדברי אלשיך, זו הזדמנות שעל רייפמן ליטול בשתי ידיים ללא התחכמויות על מנת לחלץ עצמו מבית-הסוהר בעזרת אותן "מפתחות" שהוא מחזיקיו בידיו (כלשונו של שופט העליון חנן מלצר שדן בזמנו בבקשת רייפמן לשחררו מהמאסר). אלשיך הדגישה כי היא לא תסבול יותר התחמקויות, חילופי גירסאות וחוסר מעש אמיתי.

22 חתימות של נושים

נזכיר כי בית המשפט העליון דחה באחרונה את בקשת רייפמן לשחררו מהמאסר, ואולם הוא גם ביטל את החלטת המחוזי, לפיה בגין כל יום שרייפמן לא יעביר את המניות בתום המאסר הוא ייאסר ליומיים נוספים.

אתמול (ג') הגישו עורכי דינו של רייפמן, שלומי תורג'מן ודורון אפיק, לבית המשפט 22 חתימות של הנושים של רייפמן, המבקשים את שחרורו מהכלא. מדובר ב-55% מהנושים, אשר החוב אליהם מהווה יותר מ-61% מסך הנשייה. לטענת הנושים, המשך מאסרו של רייפמן יפגע בסיכויים להתקדם במימוש הנכסים.

בנוסף, שלשום (ב') טען רייפמן בפני בית המשפט, במהלך דיון בסוגייה אם יש להאריך את מאסרו, כי הוא "מתחנן" להעביר את מניות אמבלייז למנהל המיוחד, אולם הן נמצאות באנגליה בידי נאמנים, ולבא-כוחו אין די כוחות משפטיים להגיע אליהם.

"אני עומד מאחורי הצהרתי לפיה בבעלותי מניות של אמבלייז, ואולם אין ביכולתי להעביר את המניות מהכלא. זה בלתי אפשרי", אמר רייפמן בדיון שלשום. "אינני קובל על צו העברת המניות אלא רק על צו המאסר. כל נכסיי אינם מוחזקים על שמי, ובקשתי ותחינתי מבית המשפט היא לבדוק את העובדות".

בנוסף, רייפמן העלה שלשום הצעה כי ישוחרר ממאסרו לתקופה של 30 ימים, במהלכם תיבדק יכולתו להעביר את המניות. עו"ד תורג'מן הודיע גם על כוונתו לחדש את הבקשה של רייפמן לצאת לחו"ל כדי לפעול למימוש נכסיו.