הגיל של משתמשי טוויטר יורד: הופך לפופולרי בקרב בני 18-29

הקבוצה הגדולה ביותר עד כה בטוויטר היתה בני 30-49 ■ קיפאון בכניסת משתמשים חדשים לשירות

שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר ממשיך לכבוש קהלים חדשים. סקר חדש שערכה חברת המחקר Pew Research בקרב 1,700 משתמשי אינטרנט בארה"ב מגלה כי בני-הנוער מתחילים לאמץ את השירות - זאת בניגוד למחקרים קודמים, שהצביעו על כך שטוויטר פופולרי דווקא בקרב קבוצות גיל מבוגרות יותר, ובפרט בקבוצת הגיל 30-49.

לפי המחקר, 33% מהנסקרים בגילאי 18-29 משתמשים בטוויטר ובשירותים אינטרנטיים נוספים שמאפשרים לעדכן שורת סטטוס. זאת, בהשוואה לשיעור של 22% בקרב גילאי 30-49 ו-9% בקרב גילאי 50-64.

עוד עלה מהסקר כי היקף השימוש בטוויטר ובשירותים דומים ממשיך לצמוח - 19% מהנסקרים הצהירו כי הם עושים שימוש באחד מהכלים הללו, בהשוואה לשיעור של 11% לפני כחצי שנה.

נתוני הסקר מאפשרים לצייר את הפרופיל של משתמש טוויטר ממוצע. 22% הצהירו כי הם מרוויחים מתחת ל-30 אלף דולר לשנה, בהשוואה ל-21% שהעידו כי הם מרוויחים עד 49 אלף דולר. 20% הצהירו כי הם מרוויחים מעל ל-75 אלף דולר בשנה.

בעלי השכלה גבוהה נוטים להשתמש יותר בשירותים כדוגמת טוויטר, כאשר 21% מהמשתמשים העידו כי הם בעלי תואר ראשון ומעלה. אולם, טוויטר פופולרי גם בקרב קבוצות בעלות השכלה נמוכה יותר: 18% מהמשתמשים הצהירו כי לא סיימו את בית-הספר התיכון.

העובדה שטוויטר מתחיל לקרוץ גם לגולשים צעירים בארה"ב, ולא רק לכוכבי הוליווד הצעירים, יכולה לסייע לו במאמצי ההתרחבות בארה"ב. על-פי חברת המחקר קומסקור, ספטמבר היה החודש השלישי ברצף שבו היקף המשתמשים בטוויטר בארה"ב לא גדל, ונשאר סטטי על 21 מיליון איש.

את הגידול המתמשך שלו בחודשים האחרונים חייב שירות טוויטר לשוק הבינלאומי. ביז סטון, אחד ממייסדי החברה, כתב אתמול (ג') בבלוג שלו כי החברה משיקה את שירות טוויטר בממשק בספרדית, במטרה למשוך את קהילת משתמשי האינטרנט במדינות הדוברות את השפה. זו השפה הראשונה אליה מתורגם טוויטר, במסגרת פרויקט תרגום התנדבותי אותו יזמה לאחרונה.

טוויטר לא הודיעה באילו שפות נוספות יהיה ממשק בקרוב.

סטון יגיע בנובמבר לביקור ראשון בישראל לרגל כנס של בוגרי המסלול האקדמי במכללה למינהל, וירצה בנושא מדיה חברתית.