קרן "בראשית" רכשה 11% ממניות הום סנטר ב-50 מיליון שקל

העסקה משקפת להום סנטר שווי של 455 מיליון שקל ■ רן גרודצקי, מנהל קרן המנוף "בראשית": "הום סנטר היא חברה מובילה. הנזילות הנוספת שמספקת העסקה תסייע לחברה למחזר חובות ולפתח את פעילותה"

קרן המנוף "בראשית" נכנסת להשקעה ברשת הום סנטר - כך נודע ל"גלובס". הקרן, בניהולם של רן גרודצקי ומני וסרמן, תשקיע 50 מיליון שקל בחברה השייכת לקבוצת פישמן, ותקבל בתמורה 11% ממניות החברה. העסקה משקפת להום סנטר שווי של 455 מיליון שקל.

במסגרת העסקה תקבל קרן "בראשית" אופציית Put להחזרת המניות. האופציה ניתנה לתקופה של 7 שנים, עם אפשרות להאריכה ב-3 שנים נוספות. אם קרן "בראשית" תפעיל את האופציה, הום סנטר תחזיר לה את 50 מיליון השקלים שהושקעו בתוספת ריבית שנתית של 7.5% צמודת מדד.

"הום סנטר היא חברה מובילה. אנו מעריכים כי הנזילות הנוספת שמספקת העסקה עם 'בראשית' תסייע לחברה למחזר חובות ולפתח את פעילותה", אמר גרודצקי.

"הום סנטר רואה בהשקעת קרן 'בראשית' הבעת אמון ביכולת החברה והנהלתה לממש את הפוטנציאל הקיים לעליית ערך החברה בשנים הקרובות", מסר יו"ר הום סנטר, אהרון מידן.

קרן "בראשית" היא אחת מ-3 קרנות המנוף שהוקמו על-ידי משרד האוצר בשנה החולפת בעקבות המשבר בשוק האג"ח הקונצרניות, ומטרתה לסייע לחברות שסובלות מבעיית נזילות זמנית בעקבות מחנק האשראי. לפי הכללים שקבע משרד האוצר, קרנות המנוף יכולות להשקיע בחברות שעיקר הפעילות שלהן היא בישראל.

פעילות בכמה מדינות

להום סנטר יש פעילות במספר מדינות בעולם, בהן סרביה ורוסיה. ההשקעה של "בראשית" תיעשה בחברה שמרכזת את הפעילות בישראל ובקפריסין. מדובר בחברה שמרכזת כ-45 סניפים, מתוכם 4 סניפים בקפריסין. הפעילות בקפריסין היא בשותפות (50%) עם חברה מקומית.

מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי מחזור המכירות של החברה בישראל וקפריסין הסתכם בשנת 2008 ב-1.04 מיליארד שקל. מחזור מכירות זה כולל רק 50% ממכירות החברה בקפריסין, שהסתכמו בשנת 2008 ב-200 מיליון שקל. בשנה זו עמד הרווח התפעולי על 56 מיליון שקל, ואילו ה-EBITDA עמדה על על 78 מיליון שקל. על-פי הערכות, החברה צפויה לחתום את השנה הנוכחית עם גידול של 5% במכירות.

הום סנטר היא חברה פרטית שגייסה אג"ח בהיקף של כ-270 מיליון שקל בשנת 2007. האג"ח של החברה אמורות להיפרע בשנים 2011-2016. כמו כן, האג"ח נושאות ריבית שנתית של 6.1%.

"בראשית" היא קרן המנוף הגדולה ביותר מבין 3 קרנות המנוף שקיימות. יו"ר הקרן הוא גבי פרל. הקרן גייסה השנה 2 מיליארד שקל, ותוך 4 חודשים עוד 3 השקעות, בהן הלוואה של 105 מיליון שקל להכשרת היישוב ו-100 מיליון שקל לקרדן ישראל.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".