הסנאט הצביע בעד הקדמת יישום חוק כרטיסי האשראי

הסנאט האמריקני הצביע אתמול בעד הקדמת יישום החוק החדש המגביל את הריביות הנלקחות מבעלי כרטיסי אשראי ■ בנוסף, הסנאט הצביע באופן גורף בעד הארכת תקופת מתן דמי האבטלה בארה"ב ב-20 שבועות

הסנאט האמריקני הצביע אתמול (ד') בעד הקדמת יישום החוק החדש המגביל את הריביות הנלקחות מבעלי כרטיסי אשראי בארה"ב. נראה כי ההחלטה הביאה אמש לשינוי מגמה בוול סטריט שננעלה במגמה מעורבת.

חברי המפלגה הדמוקרטית נענו לתלונות הצרכנים בנוגע לעמלות והריביות הגבוהות שגובות חברות כרטיסי האשראי. חברי הסנאט מבקשים להקדים את יישום החוק "לאחריות ושקיפות חברות כרטיסי האשראי" עליו חתם ברק אובמה ב-22 במאי.

"חברות כרטיסי האשראי הביאו את זה על עצמן", אמרה קרוליין מלוני, חברת המפלגה הדמוקרטית מניו יורק. "הן ניצלו כל הזדמנות כדי להעלות ריביות מכל סיבה שהיא. הצרכנים פשוט זועמים".

מבין סעיפי החוק החשובים, נציין את האיסור להעלאת ריבית רטרו אקטיבית על חשבונות אשראי קיימים, והגנה על צרכנים מפני ריביות נשך שהוטלו על לקוחות שאיחרו בהעברת תשלום חד פעמי לחבורת האשראי במספר ימים בלבד.

בנוסף, הסנאט הצביע באופן גורף בעד הארכת תקופת מתן דמי האבטלה בארה"ב ב-20 שבועות וכן הרחיב את מתן זיכויי המס לרוכשי דירה ראשונה לקשת רחבה יותר של אזרחים שנכנסים לשוק רוכשי הדירות.

החוק, שהיקפו נאמד ב-24 מיליארד דולר, מספק גם עזרה לעסקים מקרטעים. החוק יעזור ליותר מ-1 מיליון מובטלים שיפסיקו לקבל דמי אבטלה בסוף השנה. כל הזכאים יקבלו ארכה של 14 שבועות, ואלה המתגוררים במדינות בהן שיעור האבטלה גבוה מ-8.6% יקבלו דמי אבטלה במשך 6 שבועות נוספים.