רווחי אורמת טכנולוגיות עלו ב-48.1% ל-23.4 מיליון דולר

עקפה את תחזית ההכנסות וכן את תחזיות הרווח ■ ההכנסות גדלו ב-20.2% ל-119.9 מיליון דולר ■ אנליסטים חזו היקף הכנסות של 99.43 מיליון דולר ורווח של 37 סנט למניה ■ כלל פיננסים: "הרווחיות אינה ברת-קיימא"

אורמת טכנולוגיות , החברה הבת של אורמת , פרסמה את דו"חות הרבעון השלישי מהם עולה כי החברה הצליחה לעקוף את תחזית ההכנסות וכן את תחזיות הרווח.

הכנסות החברה גדלו ב-20.2% ל-119.9 מיליון דולר ברבעון השלישי מ-99.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים חזו היקף הכנסות של 99.43 מיליון דולר.

רווחי אורמת טכנולוגיות עלו ב-48.1% ל-23.4 מיליון דולר או 52 סנט למניה, בהשוואה ל-15.8 מיליון דולר, או 35 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים חזו רווח של 37 סנט למניה.

ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) המתואם עלה ב-30.8% ל-50.3 מיליון דולר מ-38.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מה-31 בדצבמבר 2008 ועד ה-30 בספטמבר 2009, היקף המזומן והשווה מזומן הצטמצם בכ-41% ל-20.3 מיליון דולר מ-34.4 מיליון דולר.

עיקר הרווח מיוחס לרכיב המוצרים, שתרם 65% לשורת הרווח. ההכנסות מחטיבת החשמל הסתכמו ב-68.7 מיליון דולר.

מנכ"ל החברה, דיתה ברוניקי, אמרה כי "כמו ברבעונים הקודמים, המשכנו להנות מגידול משמעותי בשורת ההכנסות שנבע מגידול ניכר במלאים בתחילת 2009. אנחנו צופים כי ההכנסות מרכיב המוצרים יחזור לרמות קודמות בשנת 2010".

כלל פיננסים: הרווחיות אינה ברת קיימא

יובל בן זאב מכלל פיננסים הופתע לטובה מהתוצאות של אורמת טכולוגיות, אבל ציין כי ניתוח מרכיבי הרווח מרמזים שהרווחיות אינה ברת קיימא וצפויה לרדת בעתיד. הסיבה נובעת מרווחיות חריגה לטובה במגזר המוצרים.

מדובר ברבעון הטוב ביותר של המגזר זה עשור: הכנסות של 51 מיליון דולר לעומת צפי להכנסות של 35 מיליון דולר ושיעור רווח גולמי של 30% הן הגורם המרכזי לדו"ח החזק של אורמת.

"להערכתנו, כבר ברבעון הרביעי של השנה נראה ירידה חדה בתרומת המגזר: תחזית ההכנסות השנתית למגזר מגלמת תחזית הכנסות של כ- 22 מיליון דולר ברבעון השלישי".

"התוצאות החזקות ב-2009 הן תוצאה של צבר הזמנות שעמד על כמעט 200 מיליון דולר בתחילת השנה והצטמצם להערכתנו לכ- 80 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי. חשוב להדגיש כי הפעילות יוצאת הדופן של 2009 אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות האסטרטגית של החברה מסוף העשור הקודם להתמקד במגזר החשמל ולא במגזר המוצרים", הוסיף בן זאב.