יבואן קרייזלר נלחם ביבוא האישי עם "גראנד צ'ירוקי"

מדובר ביבוא סדיר של הגראנד צ'ירוקי מהדור הנוכחי, שיגיע מארה"ב ולא מאוסטריה ■ הוא יגיע ברמת גימור "לארדו" עם אבזור תקני מכובד כגון גג שמש, במחיר שמתוכנן לשבור את היבוא האישי - פחות מ-250 אלף שקל

בשנתיים האחרונות היתה קרייזלר המותג המבוקש ביותר בקרב סוחרי היבוא האישי והדגם הנמכר ביותר, בפער גדול, היה הג'יפ קרייזלר גרנד-צ'ירוקי. היבואנית, מכשירי תנועה, הסתכלה על ההצפה מהצד אבל החל מסוף השנה היא מתכננת תשובה רצינית. מדובר ביבוא סדיר של הגראנד צ'ירוקי מהדור הנוכחי, שיגיע מארצות הברית ולא מאוסטריה כמקודם.

הוא יגיע ברמת גימור "לארדו" עם אבזור תקני מכובד כגון גג שמש, במחיר שמתוכנן לשבור את הייבוא האישי - פחות מ-250 אלף שקל כולל הכל. מחיר זה יציב אותו לראשונה מול כלים דוגמת יונדאי סנטה פה ושות'.

בינתיים, בפרזנטציה שנמשכה כמעט 7 שעות חשפה אמש בארצות הברית ההנהלה החדשה של קרייזלר, שניצבה עד לא מזמן על סף פשיטת רגל, את תוכניותיה האסטרטגיות לשנים הקרובות. החברה "פתחה את הכספות" בפני המדיה ושיתפה את הציבור בכל תוכנית הדגמים שלה. ממנה עולה כי היא מתכוונת לבצע "קאמבק" בארבע השנים הקרובות בסיוע הדוק ממערך הדגמים של פיאט האיטלקית, שעמה חתמה השנה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי.

המחיר עתיד להיות נטישה משמעותית של רוב היצע הדגמים העצמאי של קרייזלר כיום, כולל כמה "אייקונים" ידועים, והחלפתו ההדרגתית בדגמים על בסיס פלטפורמות, מנועים ותיבות הילוכים של פיאט, אלפא ואולי אפילו חברת הבת איווקו. למרבה הפרדוקס, לפחות חלק מהפלטפורמות הן כאלה שאותם קיבלה פיאט "בירושה" מ-GM בתקופה שבה שיתפה עמה פעולה.

על נתוני קרייזלר רשימת הדגמים העצמאיים שייצורם יופסק בשנתיים הקרובות כוללת את הג'יפים "פטריוט" ו"קומפאס", שיוחלפו ב-2012 על ידי שני דגמי "קרוס אובר" שאותם מפתחת כיום פיאט. הג'יפ "קומנדר" צפוי לרדת מהמפה כבר בסוף השנה הבאה והייצור של הדודג' "קליבר" ייפסק ב-2012. גם ה"וויפר" המהוללת, אולי המכונית הנחשקת ביותר של קרייזלר, תרד מהמפה באמצע 2011, כרגע ללא מחליפה.

כאמור, רוב הדגמים החדשים שקרייזלר תוסיף לשורותיה בשנים הקרובות יתבססו על דגמי פיאט. הם יכללו בין השאר את הדור הבא של הג'יפ "ליברטי", שיצא ב-2013 עם אותו שם אך עם פלטפורמת פיאט. תהיה מכונית קומפקטית חדשה, כנראה על בסיס המשפחתית האירופאית של פיאט והיא תשווק תחת השמות קרייזלר ודודג'. מקבוצת פיאט יגיע גם הדור הבא של ה"סייברינג", שישאר תחת אותו שם אך יתבסס על פלטפורמה אירופאית גדולה וחדשה, אולי של האלפא 164 העתידית.

קרייזלר תמשיך עצמאית את הפיתוח של ה-300C, שהדור החדש שלה יושק בשנה הבאה - כנראה עם אופציה להנעה היברידית - וכמובן את הגראנד צ'ירוקי החדש, שייצא בשנה הבאה לשוק האמריקני, ואת המיניוואן "גראנד וויאג'ר", שיעבור שדרוג מקיף בשנה הבאה ודור חדש לגמרי ב-2014. ימשיכו גם ה"ג'ורני", הצ'אלנג'ר והצ'ארג'ר וכנראה גם ה"ניטרו".

קרייזלר Chrysler-300C-FUTURE
ג'יפ גרנד צ'ירוקי