עלייה חדה מהצפוי בייצור ובתפוקה התעשייתית בבריטניה

התפוקה התעשייתית בבריטניה התרחבה ב-1.7% באוקטובר - הרבה מעל התחזיות לגידול של 1%■ במונחים שנתיים, התפוקה התכווצה ב-9.3% כשאנליסטים חזו נפילה שנתית של 9.7% ■ הבנק המרכזי של אנגליה יפרסם את החלטת הריבית ב-14:00

הייצור והתפוקה התעשייתית בבריטניה עלו הרבה מעבר לצפוי באוקטובר. התפוקה התעשייתית עלתה ב-1.7% באוקטובר - הרבה מעל התחזיות לעלייה של 1% בלבד. במונחים שנתיים, התפוקה התכווצה ב-9.3% כשאנליסטים חזו נפילה שנתית של 9.7%. הייצור התעשייתי עלה ב-1.6% במונחים חודשיים וירד ב-10.3% במונחים שנתיים. אנליסטים חזו עלייה חודשית של 1.3% וירידה שנתית של 10.2%.

אי ודאות שוררת לקראת הכרזת הריבית של ההבנק המרכזי של אנגליה. הבנק של אנגליה צפוי להכריז כי הוא מותיר את שער הריבית על כנו ב-0.5%. עם זאת, הכרזת הריבית עצמה איננה מהווה את אירוע הסיכון עצמו הסוחרים דרוכים לקראת הדברים שילוו את הכרזת הריבית עצמם. בחודש הקודם אותת הבנק של אנגליה על מדיניות ניטראלית כאשר הכריז על המשך הצעדים הכמותיים בהיקף של 175 מיליארד ליש"ט,

סקר כלכלנים שנערך על ידי בלומברג צופה כי הפעם יבחר נגיד הבנק המרכזי, מרווין קינג, להרחיב את הצעדים הכמותיים ב-50 מיליארד ליש"ט נוספים ל-225 מיליארד ליש"ט לנכוח נתוני התמ"ג העגומים ברבעון השלישי אשר הראו כי הכלכלה בבריטניה מצויה עדיין במיתון עמוד.

"להכרזה שכזאת תהיה השפעה קשה מאוד על המטבע הבריטי. היה והבנק של אנגליה יבחר שלא להרחיב את הצעדים הכמותיים בהם הוא נוקט, הרי שהליש"ט עשויה להתחזק מאוד למול הדולר האמריקני", מעריכים ב-FXCM ישראל.