טלוויזיה במחיר של רכב: כמה אתם מוכנים לשלם על מוצרי אלקטרוניקה פרימיום?

מסך טלוויזיה שעולה כמו מכונית חדשה וטלפון סלולרי עם חיוג מקוצר להזמנת כרטיסי טיסה - לקוחות הפרימיום מחפשים מוצרי סופר-פרימיום, ומוכנים לשלם עליהם מאות אלפי שקלים

מוצרי הקצה של נוקיה, אפל, סוני ופיליפס נחשבים אולי לפרימיום, אבל מוצרי הפרימיום האמיתיים, שהם למעשה מוצרי סופר-פרימיום, עולים הרבה יותר ופונים לקהל אליטיסטי הרבה יותר. הם גם לא נמכרים ברשתות החשמל והאלקטרוניקה אלא בחנויות מתמחות.

בתחום הטלוויזיות, פנסוניק היא דוגמה קלאסית לחברה שנחשבה בעבר לפרימיום, אבל בשנה וחצי האחרונות, היא החליטה לפנות למגוון רחב של קהלים עם דגמי ה-LCD שלה, מה שגרם למותג להיות קצת יותר עממי. צריך לזכור שפנסוניק או יצרניות אחרות שמציעות מסכים במחירים נמוכים יותר, לא עושות את זה מסיבות פילנתרופיות, אלא בעקבות טכנולוגיות שמציעות איכות תמונה פחות טובה מדגמי הקצה העליון הנמצאים בקטלוג שלהן. במקרה הזה יכול הלקוח להרגיש מאושר מכך שהוא מצליח לרכוש מותג יוקרתי במחיר יחסית נמוך לערך המותג, אולם התוצאה היא שהמותג נפגע. תרחיש כזה קשה למצוא אצל יצרניות הסופר-פרימיום, שלרוב לא יעזו למכור את מוצריהן ברשתות שיווק מחשש שמבצעים שונים כמו חיסול מלאי יגיעו גם למוצרים שלהם.

בין הפרימיום לסופר-פרימיום

כדי להמשיך ולבדל את עצמן, לעתים מוכרות גם חברות האלקטרוניקה את דגמי היוקרה רק בחנויות מתמחות. כך, שאת דגם ה-AUREA של פיליפס, המציע רמה גבוהה של טכנולוגיית אמבילייט לתאורה המוקרנת מסביב למסך, לא היה ניתן למצוא באף רשת חשמל, אלא רק בטופ אודיו שבהרצליה.

גם דגם הדגל של מסכי פנסוניק, Z1, המגיע בעובי של 2.54 ס"מ ונמכר תחת תג מחיר של 33,900 שקל, לא נמכר ברשתות החשמל. לדברי לימור כהן, סמנכ"ל מכירות ביורוקום פנסוניק, "היתרון של המשווקים המתמחים הוא היכולת שלהם להגיע לאותם לקוחות ספציפיים, להעניק יעוץ אישי בבית הלקוח, להתקין עבורם את מגוון מערכות הווידאו והאודיו ולתת שירות על מכלול המערכות לאחר ההתקנה".

אודיו: מארק לוינסון - מערכת מושלמת ב-200 אלף שקל

מארק לוינסון

בתחום האודיו אפשר למצוא בארץ חברות כמו מקינטוש, Mark Levinson ובאנג אנד אולפסון. מוצרי מארק לוינסון, בדומה לחברה האחרות המפורטות כאן, מספקים סאונד איכותי שמנסה להגיע לרמת המקור.

במערכות של לוינסון כל רמקול מגיע עם מערכת הגברה משלו, וכדי להאזין למוזיקה בצורה איכותית אפשר גם לקנות קומפקט דיסק של לוינסון בעלות של 40,000 שקל. עלות הקמה של מערכת מושלמת, תגיע ליותר מ-200,000 שקל.

* מי קונה? "כשאתה קונה מוצר יוקרתי אתה מקבל משהו איכותי יותר ממוצרים אחרים", אומר דב אנגלר, מנכ"ל משותף בניופאן פרו, המוכרת את מוצרי לוינסון בארץ. "אנשים שיש להם כסף יכולים לקנות רכב של טיוטה או לקסוס, אבל הם גם יכולים לקנות גם רולס-רויס ומרצדס. הם קונים את המותגים האלה כי הם יכולים, כאשר בתמורה הם מקבלים משהו שהם לא היו יכולים לקבל בפחות כסף".

* איפה קונים? בחנות ניופאן pro במתחם מנדרין בתל-אביב.

סלולר: Vertu - מ-5,000 דולר

Vertu

לקוחות בחלק גדול ממדינות העולם יכולים להחליף את מכשיר הטלפון הפשוט שלהם בדגם של המותג Vertu. מדובר במותג היוקרה של חברת נוקיה, המציעה מכשירים המתחילים ב-5,000 דולר ונגמרים במחירים של יותר מ-310,000 דולר.

למה לשלם כל-כך הרבה כסף על מכשיר טלפון, שבכלל לא כולל מסך מגע או מצלמת 12 מגה פיקסל? Vertu הוא מותג הממוצב ליד שעוני רולקס או רכבים של פורשה. המכשירים עשויים בדרך כלל מזהב, מצופים יהלומים בחלק מהמקרים והמסך עשוי מאבן ספיר, כך שהוא לא יוכל להישרט. בחלק מהדגמים, המכשירים מצופים בצדדים מעור איכותי בו משתמשים בכיסאות של מכוניות היוקרה. כמו כן, הטלפונים עשויים עבודת יד.

אחד השירותים ש-Vertu מציעה ללקוחותיה באנגליה, הוא שירות של עוזר אישי למשך שנה. באמצעות לחיצה על אחד הכפתורים במכשיר, הלקוח מגיע לחברה שתזמין לו כרטיסי טיסה, תתכנן לו טיול או תמליץ על מסעדה.

שירות נוסף הוא גיבוי של המידע השמור בטלפון - בחברה מבטיחים שהגיבוי נשמר בשרת שנמצא בבונקר בבסיס צבאי לשעבר באנגליה.

* מי קונה? את Vertu לא תוכלו למצוא בישראל, בה עשירי הארץ עדיין הולכים עם iPhone או בלקברי, למעט בקרב אוליגריכים שקנו את המכשיר מעבר לים.

* איפה קונים? בחו"ל.

טלוויזיות: LOEWE - מסך 52 אינץ' ב-100 אלף שקל

LOEWE - מסך 52 אינץ'

בתחום הטלוויזיות אפשר למצוא בארץ את חברת LOEWE הגרמנית. החברה זכתה בחודשים האחרונים לנציגות חדשה בישראל - קליר אלקטרוניקה בידורית, לאחר שהיבואן הקודם שלה לא הצליח למנף את המותג.

המסכים של החברה ממחיר של 8,800 שקל לצג בגודל 22 אינץ' ומגיעים עד כמעט 100,000 שקל למסך בגודל 52 אינץ', נחשבים כיום לאחד המותגים היוקרתיים והאיכותיים בעולם הטלוויזיות.

"כאשר אתה קונה מוצר פרימיום, כמו LOEWE, אתה לא קונה מוצר שיוצר בסרט נע, אלא בעבודת יד", אומר גיל לייזר, מנכ"ל קליר אלקטרוניקה בידורית, "אם מפעל כמו פיוניר מייצר 1,500 מסכים ביום, LOEWE מייצרת 5 או 6 מסכים והמוצר לא מיוצר בסין, אלא בגרמניה".

דגם ה-52 אינץ' של החברה שנקרא Reference, מגיע עם כונן של 500 ג'יגה לאחסון של תוכן לצפייה. יש בו מערכת אודיו הכוללת רסיבר וסאונד היקפי של 5.1 וגם חיבור לאינטרנט האלחוטי. אפשר לצפות בתוכן שנמצא במחשב ישירות מהמסך.

השלט הרחוק של הטלוויזיה מאפשר גם שליטה במערכות של בית חכם ומסוגל לשנות את כיווני הטלוויזיה (ימינה או שמאלה). השלט, המיוצר על-ידי AMX, עולה בנפרד 8,000 שקל, כאשר בדגם המסך הזה הוא מגיע כבר כחלק מהחבילה שעולה 100,000 שקל (או 99,800 שקל, אם להיות מדויקים).

"אין היום חברה שמציעה את כל החידושים האלה במסך אחד, כאשר לחברות המתחרות יש רק חלק מהיכולות האלה", אומר לייזר, "כמו כן, כל מסך מגיע עם ברכה ממנכ"ל החברה ועם מספר טלפון לשירות VIP".

* מי קונה? לדברי לייזר, יש גם בישראל קהל שמוכן להשקיע עשרות אלפים במסך טלוויזיה, למרות שמותגים אחרים, כמו סוני, פיוניר או פנסוניק יכולים להציע איכות צפייה מעולה במחיר זול בהרבה. "אתה רואה בארץ ישראלים שנוהגים בפורשה, מכיוון שהם לא רוצים לראות את המוצר שהם משתמשים בו אצל מישהו אחר".

לייזר מסביר שתהליך המכירה של צג של LOEWE שונה ממכירה של מסך רגיל, קודם כל, המכירה היא אישית. "הקהל של הפרימיום לא אוהב בדרך כלל שיראו אותו קונה. הוא בדרך כלל מגיע בערב, בימי שישי, או בפגישות אישיות. הם מבקשים מאיתנו גם לקחת את אריזות הקרטון של המוצר".

* איפה קונים? בחנויות אודיונוט והד סינמה בהרצליה-פיתוח, הום סינמה ברעננה, בארדן סמארט הום בתל-אביב ובאולם התצוגה של פיוניר. ניתן למצוא אותה גם בעולם הדיגיטלי ברמת השרון ובסטריאו שופ בחיפה.

B&O - מסך 50 אינץ' ב-150 אלף שקל

B&O

באנג אנד אולופסן (B&O) הוא מותג יוקרה בתחום מערכות האודיו לבית, לרכב והטלוויזיות. החברה מייצרת גם אוזניות בלוטות' וטלפונים אלחוטיים, ולפני מספר שנים שיתפה פעולה עם סמסונג בפיתוח של טלפון סלולרי בשם Serene. החברה מציעה בארץ את מסך הפלזמה BeoVison 9 בגודל 50 אינץ' ובמחיר של 150,000 שקל.

מה תקבלו בתמורה למחיר של אוטו משפחתי חדש? המסך כולל מצלמה קטנה היוצאת מהחלק העליון לבדיקה של איכות הצבעים בתמונה, כך שהמסך תמיד יציג את התמונה הטובה ביותר שהוא מסוגל. מלבד זה, למסך יש מקום להכנסת כונן קשיח חיצוני, על מנת שתוכלו להקליט תוכניות או לעצור את התוכנית המשודרת בזמן אמת. חוץ מזה, יש גם אפשרות להזיז את כיוון הצג מהשלט הרחוק ולשמור את זווית הצפייה האופטימלית, כך שאתם תמיד תוכלו להגיע אליה בלחיצת כפתור. מלבד כל היכולות האלה, הייחוד של באנג אנד אולופסן הוא העיצוב של המוצרים והחומרים מהם הם עשויים, כך שהלקוח מקבל מוצר טכנולוגי שהוא פריט עיצובי.

* מי קונה? "סוג האנשים שקונים את המותגים האלה מתחלקת לשניים: אנשים שאין להם בעיה של כסף והם רוצים את הכי טוב וצרכנים שאין להם אולי את הכסף, אבל יש להם אוזן אודיופלית והם מוכנים לשים כסף בצד כדי לקנות את זה", מסביר עופר רוזנברג, מנכ"ל החנות לעולם הבית החכם "לייזר סיטי".

* איפה קונים? טופ אודיו, הרצליה-פיתוח.