בגלל חובות: ניקולס קייג' מוכר טירה באנגליה ב-5 מיליון ליש"ט

השחקן שקוע בחובות כבדים - ורשויות המס בארה"ב מכריחות אותו למכור בתים נוספים - בקליפורניה, לאס-וגאס וניו-אורלינס ■ תבע לאחרונה את מנהל הכספים שלו לשעבר בטענה כי טיפולו הכושל בנכסיו הוביל אותו להפסדים

מה הוביל למשבר הפיננסי של השחקן ההוליוודי ניקולס קייג'? קייג', נזכיר, תבע לאחרונה את מנהל הכספים שלו לשעבר, בטענה כי טיפולו הכושל בנכסיו הוביל אותו להפסדים של עשרות מיליוני דולרים, ולדבריו - "הוליך אותי בנתיב שהיה מוביל בסופו של דבר להרס פיננסי מוחלט". אך מסתבר כי בזבזנות מופרזת "תרמה" לא מעט למפלה הפיננסית של קייג'.

היום (ה') מדווחים אמצעי התקשורת הזרים כי קייג' שקוע בחובות כבדים שמאלצים אותו למכור נכסים שברשותו ברחבי העולם, כולל טירה שבבעלותו ב-Somerset בדרום-מערב אנגליה.

קייג', שהגיע למעמד בו הוא קיבל שכר של כ-10 מיליון ליש"ט עבור כל סרט ששיחק בו, ניצב בפני תביעות בסך מיליוני דולרים בשל מסים שלא שילם. כאמור, קייג' מאשים את מנהל הכספים שלו לשעבר, סמואל לוין, אותו פיטר לפני כשנה. כעת, מס הכנסה בארה"ב רודף אחריו.

קייג' מבקש למכור את הטירה האמורה תמורת כ-5 מיליון ליש"ט, כאשר לפי הדיווחים הסכום הגבוה ביותר שהציעו לו עד כה עומד על 3.5 מיליון ליש"ט. רשויות המס בארה"ב מכריחות את השחקן למכור בתים נוספים שבבעלותו - בקליפורניה, לאס-וגאס וניו-אורלינס.

אולם למרות המשבר, כנראה שלא צריך לדאוג יותר מדי לקייג'. לפי המגזין "פורצ'ן", הונו של השחקן מוערך ב-38 מיליון דולר, והוא הרוויח כ-40 מיליון דולר רק בשנים 2008-2009.

לפי דיווחים נוספים באתרי התקשורת הזרים, קייג' בזבז סכומי-עתק על נכסי נדל"ן, מכוניות, אופנועים, חוברות קומיקס ועוד. ברשימת הקניות של קייג' ניתן למצוא למברוגיני שהיתה שייכת לשאה האיראני ועלתה לו חצי מיליון דולר, טירה מהמאה ה-18 שרכש ב-2007 תמורת 5 מיליון ליש"ט, אחוזת פאר בשכונת בל-אייר בלוס-אנג'לס וחיות מחמד אקזוטיות כדוגמת נחשי קוברה ארסיים.