תביעות לא מזיזות לענקיות

התובע הכללי של מדינת ניו-יורק, אנדרו קואומו, החליט להצטרף למסע הצלב של משפטני הנציבות האירופית נגד התנהלותה המונופוליסטית של אינטל ולהגיש תביעה המאשימה את החברה בהתנהלות בריונית שיטתית מתוך מטרה להבטיח את שליטתה בשוק השבבים.

אינטל, מצידה, תעשה הכול כדי להגן על שמה הטוב, במיוחד לאור העובדה שכבר תלויים נגדה 1.1 מיליארד אירו קנס (עליו ערערה), באדיבות הרגולטורים האירופיים. ביפן ובדרום קוריאה כבר פסקו בתי המשפט נגדה והאשימו אותה במעשים דומים לאלו בהם מאשים אותה קואומו.

שווי השוק של אינטל ושל מתחרתה הגדולה AMD כמעט שלא השתנה לאחר שהתקבלה הידיעה על התביעה החדשה.

הבעיה מבחינת AMD, שבעצמה הגישה לאחרונה תביעה נגד אינטל בבית-משפט פדרלי במדינת דלאוור, היא שהתביעות המשפטיות הללו יכולות להציע לה רק נחמת עניים, תרתי משמע, כאשר כספי הפיצויים, אם תקבלם, יופנו לכיסוי חובותיה התפעוליים. ההזדמנות של AMD לנגוס בנתח השוק של אינטל בשוק השבבים, העומד על 70%, חלפה.

גם אם אינטל, שבאמתחתה הון נזיל של 11 מיליארד דולר, תימצא חייבת בתביעה שהגיש נגדה קואומו, היא תמשיך להיות יצרנית השבבים המובילה בשוק, ובהפרש עצום על-פני AMD.

הגורם שיכול להוביל לשינוי במבנה השוק הוא התנהלות תקיפה יותר של הרגולטורים בארה"ב ובאירופה שתקבע תקדים שירתיע את אינטל ודומותיה. *