כך תגייס ליברפול כסף לאצטדיון החדש

הפיתרון של הבעלים האמריקנים לפרויקט שעלותו מוערכת ב-450 מיליון ליש"ט: מכירת חסות שמית לאצטדיון בגובה של 250 מיליון ליש"ט, מה שיהפוך אותה לחסות השמית היקרה ביותר בעולם הספורט

הבעלים של ליברפול, ג'ורג' ג'ילט וטום היקס, מחפשים כבר תקופה ארוכה את הנוסחה לבניית האצטדיון החדש של המועדון בסטנלי פארק. עד כה התקשו האמריקנים לגייס את הסכום הדרוש לפרויקט, המוערך ב-400 עד 450 מיליון ליש"ט, אולם כעת העלו במרסיסייד הצעה שאולי תוכל לקדם את המיזם התקוע.

"הסאנדיי טיימס" מפרסם הבוקר (א') כי ליברפול תחפש חברה שתעניק חסות שמית לאצטדיון החדש, במהלך שאמור לגייס 250 מיליון ליש"ט לקופת המועדון. היקס אמר בנושא: "אנחנו עשויים למצוא מותג בינלאומי שייתן חסות לאצטדיון, בניגוד לחסויות האצטדיונים בארצות הברית, שם החברות מתעניינות בעיקר בחשיפה בתוך המדינה". במידה ותצליח לקבל ליברפול את הסכום שהיא דורשת, יהיה מדובר בחסות השמית הגבוהה בעולם הספורט, יותר מזו שמעניק Citigroup (גוף השירותים הפיננסיים האמריקני) לקבוצת הבייסבול ניו יורק מטס - 12 מיליון ליש"ט לעונה במשך 20 שנים (240 מיליון ליש"ט בסך הכל).

אחת הסיבות לאופטימיות בליברפול בגיוס הספונסר היא העובדה שהמועדון הצליח לאחרונה להחתים את בנק סטנדרד צ'ארטד על חסות חולצה השווה 20 מיליון ליש"ט לעונה - הגבוהה ביותר בכדורגל העולמי.

בשבוע שעבר הודיעה צ'לסי כי גם היא תנסה למצוא גוף שיעניק לה חסות שמית עבור האצטדיון שלה, סטמפורד ברידג', מתוך שאיפה לקבל 150 מיליון ליש"ט עבור ההסכם. אולם סיכוייה של ליברפול להצליח גבוהים יותר, כיוון שהיא הולכת על הקונספט הזה באצטדיון חדש, ולא באצטדיון קיים.

שתי קבוצות בפרמיירליג מקבלות כיום חסות שמית עבור האצטדיונים שלהן: ארסנל, בחוזה שמבטיח לה 100 מיליון ליש"ט ב-15 שנים מחברת התעופה "אמירייטס", ובולטון, שמקבלת חסות על ה"ריבוק סטדיום".