אהובה אלפרון: "אף אחד מילדיי לא יקרא קדיש על יעקב"

אשתו של יעקב אלפרון ז"ל מציינת שנה לחיסול בעלה במטען חבלה בלב ת"א ■ הפרקליטות עדכנה היום על כוונתה להגיש אישום נגד אריה, ניסים ודרור אלפרון ■ אהובה: "המשטרה הולכת איפה שקל, איפה שיש תקשורת"

שנה שלמה חלפה מאז חוסל יעקב אלפרון, מי שנחשב לאחד מראשי ארגוני הפשע הבכירים בישראל. פיצוץ מטען החבלה שהוצמד למכוניתו בדרך נמיר בתל-אביב, כשהיה בדרכו מהדיון שהתנהל נגד בנו, הזכיר לכולנו עד כמה מלחמות משפחות הפשע קטלניות ואכזריות.

היום (א') אחר-הצהריים תקיים משפחת אלפרון אזכרה לאבי המשפחה, אבל אהובה אלפרון, האישה המסורה שהיא גם ד"ר לפילוסופיה, לא מוצאת נחמה. בראיון לגלי צה"ל מזכירה אהובה כי לא נשאר הרבה מהמשפחה - זאת מכיוון שבניה נמצאים מאחורי סורג ובריח.

"הם ילדים צעירים שעברה עליהם שנה לא קלה", סיפרה אהובה זמן קצר לפני נסיעתה לאזכרה. "הם עדיין ילדים. אפשר גם קצת להבין אותם, קצת לרחם. אני חושבת שאיבדנו קצת את מושג הרחמנות".

"מה זו השנאה הזו כלפינו?"

בעיתוי אכזרי מבחינת אהובה, בבית משפט השלום בבאר-שבע עידכנה היום הפרקליטות על כוונתה להגיש כתב אישום נגד אריה, ניסים ודרור אלפרון. בני המשפחה יואשמו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים ועבירות נוספות.

"אף אחד מילדי לא יקרא קדיש", אמרה אהובה, שהתקשתה לכבוש את בכייה. "אני כבר לא מסוגלת. אין לי את הכוחות להתמודד עם זה".

לאהובה ברור מי האשמים. היא אמנם מודה כי ייתכן שילדיה "עשו מעשים" - אך את הטענות העיקריות היא שוטחת בפני המשטרה.

"אין אדם שמסוגל לעמוד מול מערכת כל-כך נוקשה, שלא מרפה", אמרה האם. "למה דברים נעשים כל הזמן בזכות הכוח ולא בכוח הזכות? העובדה היא שהפשע רק הולך וגובר. המשטרה הולכת איפה שקל, איפה שיש תקשורת. מה זו השנאה הזו כלפינו?".