מנכ"ל מנטור: "נעשינו מודעים גם לחברות אחרות בישראל"

וולדן ראיינס, יו"ר ומנכ"ל חברת כלי התכנון האלקטרוני מנטור גרפיקס: "ישראל היתה תמיד מקום מרכזי לחברות מהסוג שלנו" ■ מנטור רכשה בחודש שעבר את ואלור ב-80 מיליון דולר ואת אקספרט דיינמיקס ב-10 מיליון דולר

במונחים ישראליים, וולדן ראיינס, יו"ר ומנכ"ל חברת כלי התכנון האלקטרוני, מנטור גרפיקס, הספיק די הרבה בחודשים האחרונים. כפי שנחשף ב"גלובס" לראשונה, מנטור רכשה את ואלור ב-80 מיליון דולר בחודש שעבר, ומיד לאחר מכן בישרה על רכישת חברה ישראלית אחרת, אקספרט דיינמיקס, תמורת כ-10 מיליון דולר - אולי לא הון במונחים כספיים, אבל הספק מכובד יחסית לחברה שכמעט ואינה מוכרת כאן.

מרכז הפיתוח המקומי של החברה יגדל כעת ל-150 עובדים מתוך 200 עובדים בישראל. הביקור הנוכחי של ראיינס בישראל מגיע מספר ימים לאחר שמנהל הפעילות המקומית, אלישע ורטמן, הודיע על פרישתו לאחר 26 שנה.

"ישראל הייתה תמיד מקום מרכזי לחברות מהסוג שלנו, של כלי תכנון אלקטרוני (EDA)", אומר ראיינס ל"גלובס". "כך שלהיות עם נוכחות משמעותית כאן מתאים לצמיחה המהירה שלנו. זה מקום טוב להתרחב בו".

הרכישה של שתי החברות לא הייתה בהכרח מתוכננת מראש. "העובדה שנעשינו מעורבים יותר בחברות שפועלות במקום מסוים, הופכת את החברה מודעת גם לחברות אחרות שפועלות בו", מסביר ראיינס את הסמיכות של הרכישות, "זה זמן טוב להסתכל על חברות לרכישה".

לדבריו, "יש לנו אפשרויות לבצע רכישות יותר מאשר חברות אחרות, שהן אינן יציבות כרגע". מנטור עצמה הייתה בשנה שעברה מטרה לניסיון השתלטות של המתחרה קיידנס, ניסיון שנכשל גם בעקבות הסתבכותה של קיידנס במיני-שערורייה פיננסית, שעלתה לה בעזיבת מנהליה הראשיים.

רוב הפעילות של מנטור בישראל הייתה ממוקדת במכירות ובתמיכה, וכן הייתה לה פעילות פיתוח מצומצמת של כלים לתכנון פיתוח של מעגלים אלקטרוניים בתחומים עתירי ביצועים. הרכישות הנוכחיות ירחיבו את תחום הפעילות של מרכז הפיתוח גם לתכנון סביב תחום המערכות וכן למעגלים מודפסים. "אנחנו ממשיכים לפתח את התחום למרות שהוא בוגר, אבל יש בו הזדמנויות צמיחה", טוען ראיינס.