שיא שנתי: תעודות הסל גייסו 1.5 מיליארד שקל באוקטובר

היקף הגיוסים באוקטובר שקול לסך הגיוסים בשלושת החודשים הקודמים ■ בולטות בגיוסים: אינדקס ותכלית

חודש חזק עבר על ענף תעודות הסל, שרשם באוקטובר שיא שנתי בהיקף הגיוסים: נכסי הענף צמחו ב-2.1 מיליארד שקל ללמעלה מ-46 מיליארד שקל, מתוכם כ-1.5 מיליארד שקל הם גיוסים נטו. רוב הגיוסים התרכזו באפיק המנייתי, וכן בתעודות האג"ח, ואילו תעודות המט"ח והאג"ח סבלו מפדיונות.

המספרים מרשימים במיוחד לאור העובדה כי הגיוסים הגבוהים ביותר השנה נרשמו בחודש אפריל, בו גייס הענף כמיליארד שקל, והיקף הגיוסים באוקטובר שווה לסך הגיוסים בשלושת החודשים האחרונים.

מעדיפים תעודות מנייתיות על קרנות

מעניין לראות כי משקיעים שמעוניינים להיחשף למניות מעדיפים לעשות כן על ידי תעודות סל שלרוב אינן גובות דמי ניהול ואינן מציעות ניהול אקטיבי, על פני קרנות נאמנות.

לשם השוואה, הקרנות המנייתיות גייסו רק כ-230 מעליון שקל באוקטובר ופחות מ-2 מיליארד שקל מתחילת השנה. התעודות המנייתיות לעומת זאת, גייסו קרוב ל-5 מיליארד שקל מתחילת השנה.

בדומה, נראה כי ישנה העדפה ברורה של המשקיעים לקרנות אג"ח קונצרניות על פני תעודות על מדדי התל בונד. ייתכן שההסבר לך הוא האפשרות לעשות Bond Picking בקרנות.

למרות דמי הניהול (שבתעודות סל נמוכים יותר), קרנות האג"ח הקונצרניות גייסו מתחילת השנה כ-13 מיליארד שקל, בעוד שתעודות התל בונד כמעט ולא גייסו השנה.

את הגיוסים בענף ממשיכה להוביל אינדקס, שבניהול אורי בן דב ובבעלות דש וברק קפיטל. אינדקס שומרת על המומנטום החיובי של החודשים הקודמים, וגם באוקטובר היא רשמה גיוסים של 474 מעליון שקל. נכסיה של אינדקס צמחו ב-510 מעליון שקל, והיא כבר חצתה את רף ה-4 מיליארד שקל נכסים מנוהלים.

גם תכלית, שבבעלות בנק דיסקונט ומייקל דייויס, ובניהול איל סגל ודוד אללוף, בלטה באוקטובר, עם גיוסים בהיקף של 400 מעליון שקל. נכסי תכלית צמחו ב-533 מעליון שקל לסך של 11.5 מיליארד שקל.

גיוסים נאים, אם כי נמוכים יותר מאינדקס ותכלית, נרשמו גם בפסגות ובקסם. נכסי תעודות הסל של פסגות, שבניהול טל ורדי, צמחו באוקטובר ב-403 מעליון שקל, מתוכם 335 מעליון שקל הם גיוסים נטו. בקסם, שבבעלות אקסלנס ובראשות רוי רגב, צמחו הנכסים ב-486 מיליון שקל לקרוב ל-15 מיליארד שקל, מתוכם 200 מיליון שקל הם גיוסים נטו.

במבט, שבבעלות כלל פיננסים ובניהול ליאור כגן, גייסו 138 מיליון שקל, ובהראל סל, שבניהול אורי שור, גייסו באוקטובר 30 מיליון שקל.

בהדס, שעברה לבעלות מיטב ומנוהלת על ידי אמיר שגב, ממשיכים לסבול מפדיונות, ובאוקטובר איבדו תעודות החברה 17 מיליון שקל. כעת עומדים נכסיה על 1.97 מיליארד שקל.

22