הימים הטובים חוזרים? סטארט-אפ יוצא להנפקה עם רווח של 2 מיליון דולר בלבד

חברת השבבים מקס-ליניאר תנסה לגייס 100 מיליון דולר, לפי שווי של 300-400 מיליון דולר ומכפיל מפתיע ■ יצרניות השבבים הישראליות לתחום האלקטרוניקה הצרכנית צפויות לעקוב מקרוב

קרן אור לחברות הסטארט-אפ בתחום השבבים. בסוף השבוע הודיע הסטארט-אפ מקס-ליניאר (MaxLinear), המפתח שבבי תקשורת, על הגשת תשקיף להנפקה. זו אמנם לא ההנפקה הראשונה של חברת סטארט-אפ בנאסד"ק בחודשים האחרונים, והיא מצטרפת לרשימה די ארוכה של חברות, אולם הפעם מדובר בסטארט-אפ שמתאים מאוד לפרופיל של מספר חברות היי-טק ישראליות, ואפילו מתחרה באופן כזה או אחר בחלק מהן.

מקס-ליניאר הוקמה ב-2003 בעמק הסיליקון, והיא מפתחת שבבים המיועדים לאפליקציות המבוססות על פס רחב למגוון התקני אלקטרוניקה. עיקר הפעילות של החברה הוא בתחום הטלוויזיה הניידת, ורכיביה מיועדים לטלוויזיות, מחשבים ניידים והתקני תקשורת אלחוטיים. החברה לא חשפה את מספר המניות שהיא מתכוונת להנפיק, או את מחירן, אולם העריכה בתשקיף כי תגייס כ-100 מיליון דולר, מה שמעמיד את שוויה על 300-400 מיליון דולר לפני הכסף. את ההנפקה יובילו מורגן סטנלי ודויטשה בנק.

הנתונים שחשפה החברה בתשקיף על הביצועים הפיננסיים שלה מעודדים למדי עבור חברות סטארט-אפ בכלל, ועבור חברות הפועלות בתחום השבבים לעולם האלקטרוניקה הבידורית, בפרט. זאת, בהנחה כמובן שהחברה תצליח לבצע את הגיוס המתוכנן כבר בחודשים הקרובים. ניתן להניח שהמשקיעים בחברות כגון סיאנו, אמימון, Celeno, ואולי גם אלטייר ואסוקס, יעקבו מקרוב אחרי מהלך ההנפקה.

מכפיל מעולם אחר

מקס-ליניאר סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2009 עם מכירות של כ-36 מיליון דולר, גידול של כ-50% לעומת התקופה המקבילה ב-2008, אך עדיין סכום נמוך משמעותית לעומת השווי בו מתכוונת החברה לבצע את הגיוס. הדבר מלמד על מכפיל שווי מעט הזוי בגובהו ביחס למספרים שאנחנו רגילים לראות בתקופה האחרונה.

החברה מציינת כי מכרה בתקופת קיומה עד כה כ-65 מיליון שבבים. בשורה התחתונה, החברה מציגה לראשונה השנה רווח תפעולי ונקי חיובי, בגובה כ-2.4 מיליון דולר, וזאת לאחר הפסדים מצטברים של כ-22 מיליון דולר לאורך השנים.

בעלי המניות המובילים במקס ליניאר הם: קרנות ההון סיכון USVP, עם 21% מהמניות; באטרי ונצ'רס, עם 14%; ו-Mission Ventures עם 13%. וכן, המייסד, המנכ"ל והיו"ר, Kishore Seendripu, המחזיק ב-17%. בסך הכול גייסה החברה עד כה 35 מיליון דולר מהקרנות המשקיעות בה.