זעזוע בכלל ביטוח: סמי בסט עוזב את האלמנטרי

איציק קליין יחליפו ■ לקליין היכרות עם מנכ"ל הקבוצה, שי טלמון, מהעבר ממשרדי האוצר בירושלים ■ בסט עובר לתפקיד הממונה על פיתוח עסקי הקבוצה בחו"ל

רעידת אדמה מפציעה בענף הביטוח: לאחר 14 שנים כמנהל החטיבה לביטוח כללי הגדולה בשוק הביטוח הישראלי, סמי בסט עובר לתפקיד הממונה על פיתוח עסקי הקבוצה בחו"ל, זז הצידה ומעביר את מושכות ניהול החטיבה לביטוח כללי לידי איציק קליין, המצטרף לכלל ביטוח מחברת הביטוח הממשלתית ענבל. כך הודיעה הערב החברה המנוהלת על ידי שי טלמון. חילופי האישים יקרו מהר מאוד ולא מן הנמנע שיהיו שינויים נוספים בהקשר זה בעתיד הקרוב

לפי הודעת החברה בכוונתה למנות את סמי בסט, שמכהן כיום כמשנה למנכ"ל וכראש החטיבה לביטוח כללי בכלל ביטוח, לתפקיד משנה למנכ"ל החברה והממונה על פיתוח עסקי הקבוצה בחו"ל וכן למנות את יצחק קליין לתפקיד משנה למנכ"ל וראש החטיבה לביטוח כללי בכלל ביטוח במקומו. הנושא יועלה בקרוב לאישור דירקטוריון החברה. המינויים אמורים להיכנס לתוקף בתחילת שנת 2010.

לאחר השינוי, המשמעותי מבחינת כלל ביטוח - לאור מרכזיותו של בסט בעסקי הביטוח הכללי של החברה ועל רקע מרכזיות הביטוחים הכלליים בפעילות הקבוצה, בסט ינהל את פיתוח עסקי החברה בחו"ל. כיום יש לחברה פעילות בארה"ב באמצעות חברת גארד, המנוהלת על ידי שי פוגל, ופעילות בבריטניה באמצעות חברת ברודגייט. בסט (62) הוא מהמנהלים הוותיקים והמובילים בענף הביטוח הכללי בישראל ומשמש בתפקידים שונים בקבוצת כלל מזה 32 שנים. מבחינת בסט מדובר בתזוזה הצידה ממרכז הפעילות בחברה.

לאיציק קליין (56) היכרות עם מנכ"ל הקבוצה טלמון מהעבר, ממשרדי האוצר בירושלים. נזכיר כי טלמון שימש בעבר במספר תפקידים באוצר בהם החשב הכללי (בשנים 1995-1999). קליין שימש ב-9 השנים האחרונות כמנכ"ל חברת הביטוח הממשלתית ענבל וכמנכ"ל חברת נכסים מ.י. בעבר הוא שימש כמשנה לחשב הכללי במשרד האוצר, סגן בכיר לחשב הכללי וחשב במשרד העבודה והרווחה. ענבל, נציין, מנהלת את עסקי ביטוח הרכוש והחבויות של הממשלה ומשמשת יועץ לממשלה בכל עסקי הביטוח שלה.

זהו השינוי הבכיר השני שהוביל טלמון בחטיבות המרכזיות בכלל ביטוח, לאחר שמינה בדצמבר האחרון את רמי דיין לתפקיד ראש חטיבת החיסכון לטווח ארוך במקומו של דני קהל.