טאואר צופה הכנסות של 90-94 מיליון דולר ברבעון הרביעי

החברה סגרה את הרבעון השלישי עם שיפור בשיעורי הרווח הגולמי והתפעולי, EBITDA ברמת שיא ורווח נקי (non-GAAP) של 11 מיליון דולר ■ המנכ"ל אלוונגר ל"גלובס": בוחנים אפשרויות נוספות למיזוג

הנתון המשעמם ביותר בדו"חות הכספיים של טאואר לרבעון השלישי של השנה הוא ההכנסות. החברה כבר הודיעה באחרונה כי ההכנסות ברבעון יסתכמו ב-79.6 מיליון דולר, המהוות צמיחה של 2.8% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל אך עלייה של 32% לעומת הרבעון הקודם. פרט לנתון זה, הדו"ח של טאואר מספק לא מעט עניין: רווחיות (על בסיס non-GAAP), מעבר של החברה הבת ג'אז לרווח, ירידה במלאים, עלייה בשיעור הרווח הגולמי והכי חשוב - תחזיות חזקות לרבעון הרביעי.

נתחיל מהסוף: טאואר צופה הכנסות של 90-94 מיליון דולר ברבעון הרביעי. מדובר בהכנסות שיא המהוות צמיחה של 13-18% לעומת הרבעון השלישי וגידול של כ-19% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2008.

סעיפים נוספים מהדו"ח מראים גם הם על שיפור בעסקי החברה, שהושגו כמובן הודות להתאוששות הכלכלית העולמית שסייעה לחברות רבות, בייחוד בענף השבבים. על בסיס non-GAAP (כלומר ללא הוצאות חד פעמיות) רשמה החברה רווח נקי של 11.2 מיליון דולר ורווח גולמי של 25.9 מיליון דולר, קרי גידול של 109% ו-65% בהתאמה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-32% מ-20%. הרווח התפעולי הסתכם ב-13 מיליון דולר לעומת 1.7 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל, ושיעור הרווח התפעולי עלה ל-16% מ-2%.

יש לציין כי החברה רשמה רווח של 4.2 מיליון דולר מהטבת מס הקשורה למיזוג עם ג'אז, מה שסייע לה בשורת הרווח. בנוסף, ה-EBITDA ברבעון השלישי הסתכם בכ-15 מיליון דולר, שיא המייצג עלייה של 740% בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2008, בו רשמה החברה רמת מכירות דומה לאחר המיזוג עם ג'אז. נתון חשוב נוסף הראוי לציון הוא מלאי החברה, אשר ירד בכ-30% ל-28.7 מיליון דולר.

רווחיות על בסיס GAAP - באמצע 2010

אולם כידוע, לטאואר הוצאות פחת בעיקר בגין הקמת מתקן הייצור FAB 2, אשר מסב לה הפסדים על בסיס GAAP. מנכ"ל החברה, ראסל אלוונגר, הבטיח בחודש שעבר בכנס שערכה החברה, כי היא תגיע לרווחיות באמצע 2010. אולם נכון לרבעון השלישי, טאואר הפסידה 30.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 30.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. עיקר ההפסד נבע מגידול בהוצאות המימון ל-7.7 מיליון דולר ברבעון השלישי מ-224 אלף דולר בלבד ברבעון המקביל. הסיבה העיקרית לגידול בהוצאות המימון טמונה בעלייה בשווי האג"ח להמרה של החברה, אשר נרשם כעלייה בהתחייבות בספרים. בנטרול השפעה זו של הוצאות מימון, הסתכם ההפסד החשבונאי על בסיס GAAP ב-13.4 מיליון דולר.

בסוף הרבעון השלישי סיכמה טאואר שנה למיזוג עם ג'אז האמריקנית, מיזוג שהניב לה לא מעט עסקאות ושיפר את מצבה הפיננסי. "ניתן לומר בביטחה כי המיזוג הינו הצלחה כבירה", אומר אלוונגר. היו"ר אמיר אלשטיין, לשעבר מבכירי טבע אשר גויס לטאואר על ידי חברו עידן עופר (יו"ר החברה לישראל המחזיקה בכ-10% מטאואר) הוסיף, כי "אני בטוח ואופטימי מאוד בנוגע לרבעונים הבאים. אנו כעת חברה חזקה ויציבה עם פלטפורמות עסקיות שיאפשרו המשך צמיחה יציבה, ארוכת-טווח ובעלת שיעורי רווחיות משמעותיים".

"נגיע לרווחיות באמצע 2010", חוזר ואומר אלוונגר בשיחה עם "גלובס". כאשר נשאל על הרבעון הראשון של 2010, אשר בדרך כלל נחשב לרבעון חלש בתעשייה בהשוואה לרבעון הרביעי של השנה, אומר אלוונגר כי לא תהיה ירידה בהכנסות, אלא תהיה צמיחה אפסית או מתונה בהשוואה לרבעון הרביעי.

"רצף החוזים החדשים יימשך", מוסיף אלוונגר. "אנו אגרסיביים מאוד בשוק ואקטיביים מאוד". כאשר נשאל אם טאואר שוקלת מיזוג נוסף כדי להגדיל את כושר הייצור שלה, שנה לאחר המיזוג עם ג'אז, ענה אלוונגר באופן חד וברור: "כן".