קדבורי דחתה את הצעת הרכש של קראפט: "היא יותר גרועה מהקודמת"

(עדכון) - יו"ר קדבורי: "ההצעה של קראפט לא משקפת את הערך האמיתי והפוטנציאל של החברה שלנו" ■ קראפט הגישה את הצעת הרכש שנאמדת בכ-16.6 מיליארד דולר היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט

(עדכון) קדבורי דחתה היום (ב') את הצעת הרכש של קראפט האמריקנית, יצרנית המזון השנייה בגודלה בעולם, וציינה כי היא אף גרועה יותר מההצעה הקודמת שקיבלה מקראפט בחודש ספטמבר.

"הצעתו של קראפט לא משקפת את הערך האמיתי והפוטנציאל של החברה שלנו, ומסכנת את קדבורי לתוך מודל עסקי שסובל מצמיחה נמוכה", אמר יו"ר קדבורי, רוג'ר קאר.

מוקדם יותר היום, לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, הגישה קראפט פודס האמריקנית, יצרנית המזון השנייה בגודלה בעולם, את הצעת הרכש שלה לקדבורי.

הצעת הרכש של קראפט הינה בשווי 9.8 מיליארד ליש"ט (16.46 מיליארד דולר), או 717 פני למניה. קראפט אמרה כי ההצעה גבוהה ב-37% ממחיר הסגירה של המניה ב-3 ביולי.

נציין כי ברקשייר התאוויי של וורן באפט מחזיקה ב-9.37% ממניות קראפט.

קראפט הגישה את את ההצעה ישירות לבעלי מניותיה של קדבורי. קראפט ביקשה ישירות מבעלי המניות של קדבורי לקבל הצעת מיזוג, אותה דחו המנהלים והדירקטורים של קדבורי. קראפט, המתמודדת עם קפאון במכירות ועלייה במחירי חומרי הגלם, היתה מעוניינת להתמזג עם קדבורי כדי להגדיל את חשיפתה לשווקים מתפתחים.