חנות באג בדיוטי פרי נסגרה בעקבות חשד לעבירות מכס

החנות פועלת מזה כשנה בנתב"ג ונמצאת בבעלות עודד מודן ■ עפ"י החשד, החנות מכרה מוצרים פטורים ממס גם לאזרחים שלא טסים לחו"ל ואינם זכאים לפטור ■ באג: "החנות תיפתח לקהל הרחב תוך מספר שעות"

חנות באג בדיוטי פרי נסגרה היום (ב') בעקבות פשיטה של רשויות המכס. החנות, הפועלת מזה כשנה בנתב"ג ונמצאת בבעלות עודד מודן, משתרעת על-פני כ-600 מטר.

החשד הוא כי החנות לא עמדה בתנאים למכירת מוצריה בפטור ממע"מ, ומכרה גם מוצרים שלא חלה עליהם זכות לפטור ממע"מ. על-פי החשד, החברה מכרה מוצרים פטורים ממס גם לאזרחים שלא טסים לחו"ל ואינם זכאים לפטור ממסים.

על-פיי נהלי המכס חלה חובה על בעלי ומנהלי החנות לבקש מכל נוסע טרום המכירה בחנות הדיוטי פרי להציג בקופות כרטיס עלייה למטוס ודרכון. על-פי החשד, הדבר לא נעשה בחנות באג דיוטי פרי.

במסגרת זו הוחלט לצרכי חקירה להורות על סגירת החנות. נודע כי במסגרת החקירה נלקחו מספר עובדים לחקירה, בהם הבעלים מודן. במהלך הערב יובאו לבית משפט השלום בתל-אביב שני חשודים בפרשה לדיון בבקשה למעצר ושחרור בערבות.

על-פי פרסומים ב"גלובס", המחירים של מוצרי החשמל בבאג דיוטי פרי נמוכים ב-5%-30% מהרף התחתון של טווח המחירים ברשתות החשמל בארץ. בראיון לכתבה ב"גלובס" טען מודן כי "ההסכמים שלנו עם הספקים מחייבים אותם למכור לנו במחירים נמוכים מאלה שנמכרים לכל לקוח אחר בארץ (לרבות רשת באג), בידיעה שדיוטי פרי הוא בבחינת מתחם סגור שעומד בתחרות עם מחירי חו"ל, לשם יגיע הלקוח כעבור שעות ספורות".

מרשות שדות-התעופה נמסר כי "החנות נסגרה הבוקר מסיבות שאינן ידועות וקשורות ככל הנראה לבעלים ולרשויות המכס".

דוברת המכס אישרה את הדברים ומסרה כי בעלי החנות נמצאים כרגע בחקירה בחשד לעבירות בפקודת המכס.

מבאג נמסר בתגובה כי "על-פי החשדות מדובר ב-8 מקרים נקודתיים ואיזוטריים, מתוך עשרות אלפי עסקאות תקינות שהתבצעו במהלך התקופה. להנהלת באג לא היתה כל ידיעה וכל נגיעה למקרים אלה, ככל יהיו. הנהלת באג מקפידה לנהוג על-פי כל החוקים והנהלים. החברה מקווה כי החנות תיפתח לקהל הרחב תוך מספר שעות".