יורו טריפ

מי שמסתכל על ג'רמי טיילר במכבי חיפה כהוכחה לכך שאין לאמריקנים צעירים מה לחפש באירופה, שיקרא מה שיש לברנדון ג'נינגס להגיד על הנושא: "אירופה גרמה למשחק שלי להיות יותר שלם"

כמו שזה נראה כרגע, השאלה היחידה היא כמה ימים (אולי שעות?) יעברו עד שג'רמי טיילר יגיע לנתב"ג ויטוס חזרה לארה"ב. הרי שחקן שלא מעט פרשני כדורסל בארה"ב מנבאים לו בחירה ראשונה בדראפט של 2011, לא אמור לבוא לליגה הישראלית ולמכבי חיפה. מה הניסיון האירופי יכול להוסיף לו מבחינה מקצועית לפני שהוא מגיע ל-NBA? תחשבו על לברון ג'יימס נוחת אחרי תקופת התיכון שלו לשנה אחת בהפועל ירושלים.

בינתיים הגילוי היחיד בהקשר של טיילר זה שיש לו משחק ראש טוב, אחרי שנגח בשחקן יריב.

כשב-NBA קבעו ב-2005 את החוק לפיו שחקנים צריכים שנת צינון אחת לפחות בין התיכון לבין ה-NBA, הם כיוונו לכך ששחקנים יעברו לפחות עונה אחת במכללות. אירופה לא היתה על הפרק. בשנה שעברה נפרץ הסכר, כאשר ברנדון ג'נינגס - שחקן תיכונים שהיה מועמד לאחת מחמש הבחירות הראשונות בדראפט 2010 - החליט לצאת לשנת צינון ברומא האיטלקית. ההנחה היתה שג'נינגס יצא לעשות קצת כסף (מיליון דולר עבור העונה ברומא), אבל מבחינה מקצועית הוא לא יקבל שום דבר באירופה שיכין אותו ל-NBA, ואף יגרום לעצמו נזק.

הנסיעה לאירופה דרדרה את ג'נינגס כלפי מטה בדראפט, ובסופו של דבר נבחר במקום ה-10 בלבד, על-ידי מילווקי. התחילה העונה, והפרשנים חיכו לג'נינגס בפינה לאמוד את הנזקים שגרמה לו אירופה. אבל חמישה משחקים מפתיחת העונה, מתברר שג'נינגס הוא אחד השחקנים המפתיעים עד עכשיו. הוא מוביל את מילווקי בנקודות (18.4), באסיסטים (4.4) ובדקות משחק. כששאלו אותו מה בדיוק קרה לו באירופה, הרי הוא בילה המון על הספסל ועבר עונה מקצועית לא טובה עם קשיי הסתגלות, הוא הפתיע את כולם. "השנה שלי באירופה עזרה לי מאוד", אמר ג'נינגס ל"יאהו! ספורטס". "שיחקתי נגד שחקנים בני 30, עם המון כישרון, שהיו יותר חזקים ממני ויותר חכמים ממני". ג'נינגס ממשיך להפתיע: "המשחק באירופה הוא הרבה יותר פיזי. אתה יכול לתפוס בכוח שחקן, אתה יכול לדחוף, אתה יכול כמעט להכות שחקן אם אתה רוצה. הפיזיות כאן ב-NBA היא שום דבר בהשוואה לזו שבאירופה".

לפרשנים הוא אמר: "כולם אמרו לי 'אל תלך לאירופה, תלך למכללות, תיבחר בין 5 הראשונים בדראפט'. אבל הם לא רואים את כל התמונה. נכון שלא שיחקתי הרבה דקות באיטליה, אבל אנשים לא ראו את האימונים שם, שני אימונים ביום, עבודה מאוד קשה. התאמנתי והשתפרתי והיה לי זמן להתאמן על דברים שרוקי'ס אחרים לא מצליחים להגיע אליהם. עשיתי דברים שהכינו אותי ל-NBA".

כשנשאל ג'נינגס מה השינוי הגדול שנגרם לו באירופה, הוא אמר: "השנה באירופה גרמה לי להאט את המשחק שלי. אירופה גרמה למשחק שלי להיות יותר שלם. אני מבין היום סיטואציות משחק הרבה יותר טוב. מי שירצה ללכת לאירופה, שייקח בחשבון שזה יכול להיות מאוד קשה. אבל בשבילי זה היה מהלך מאוד נכון".