יאיר סרוסי: "קיימת הזדמנות גדולה ליצוא הישראלי לסין"

יו"ר בנק הפועלים: "המזרח, וסין בפרט, נמצאים בתהליך התחזקות וזה מחייב את תעשיית הייצוא הישראלית לבחון מחדש שווקי היעד" ■ מייסד ומנכ"ל פועלים אסיה דיירקט: "חברות סיניות מתחילות להתעניין ברכישת חברות זרות שמבקשות לפעול בשוק הסיני"

"האינדיקטורים הכלכליים העדכניים מראים כי המשק הסיני צפוי לחזור לצמיחה של כ-9% כבר בשנת 2010, והמסר המרכזי שלנו הוא שיש הזדמנות גדולה לייצוא הישראלי לסין". כך אמר היום (ב') יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים ויו"ר פועלים שוקי הון, בכנס שנערך בנושא שותפויות והשקעות בסין.

סרוסי אמר עוד כי המשבר הגלובלי מאיץ תמורות במאזן הכוחות הכלכלי העולמי: "כלכלנים מעריכים שבעוד 10 שנים, מעל 800 מיליון בני אדם ייכנסו למעמד הביניים במדינות ה- BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין). מדובר בתוספת שהיא גדולה מסך כל האוכלוסייה של ארה"ב, מערב אירופה ויפן ביחד".

"נראה כי כולנו מבינים כי המזרח, וסין בפרט, נמצאים בתהליך התחזקות שמציב בפני החברות המובילות אתגרים והזדמנויות. שינויים מאקרו כלכליים אלו מחייבים את כולנו בישראל, ובמיוחד את תעשיית הייצוא הישראלית, לבחון מחדש פרדיגמות לגבי שווקי היעד הטבעיים לפעילותנו", הוא הוסיף.

גל דימנט, מייסד ומנכ"ל פועלים אסיה דיירקט, אמר כי עם התאוששות שוקי ההון, צפויות הנפקות של חברות ישראליות בשוק הסיני - תחילה בהונג קונג ואחר כך גם בסין.

"עד כה, הפעילות של גורמים זרים בסין התמקדה בשיתופי פעולה עם חברות סיניות. אנו מעריכים כי תחום המיזוגים והרכישות, שכמעט לא היה קיים בסין, בגלל מגבלות רגולציה, נפתח עכשיו. חברות סיניות מתחילות להתעניין ברכישת חברות זרות שמבקשות לפעול בשוק הסיני, ואני מעריך שתוך חמש-עשר שנים, סין תהיה דומיננטית בשוק המיזוגים והרכישות הבינלאומי", אמר דימנט.

יצוין כי בפאנל שעסק בנושא מימוש הזדמנויות והאתגרים בחדירה לסין השתתפו מנכ"לים ומנהלים בכירים של חברות בעלות פעילות בסין שסיפרו על ניסיונם.