הום סנטר רוצה להיכנס לתחום הסלולר ולהיות שחקן וירטואלי

מנכ"ל H-מובייל מקבוצת הום סנטר נפגש עם מנכ"ל משרד התקשורת בעניין: "קיבלנו רוח גבית חזקה" ■ החברה טרם פנתה לחברות הסלולר לגבי אפשרויות לשיתוף-פעולה, והיא ממתינה למדיניות הסופית בנושא ה-MVNO

H-מובייל, חברה-בת של רשת הום סנטר, מתכננת להיכנס לתחום הסלולר ולהיות מפעיל סלולר וירטואלי (MVNO) - כך נודע ל"גלובס". בכירים מקבוצת הום סנטר, שנמצאת בבעלות קבוצת פישמן, נפגשו לאחרונה עם מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, ושוחחו עימו על האפשרות לקבלת רישיון MVNO.

הבכירים ביקשו ללמוד על תוכניות המשרד וכיצד הוא מתכוון ליישם את מדיניותו בנושא הרחבת התחרות בשוק הסלולר.

אודי מארצי, מנכ"ל H-מובייל, אישר ל"גלובס" כי בכוונת הרשת להיכנס לתחום הסלולר, וכי יש לה תוכנית מפורטת כיצד לעשות זאת. הום סנטר היא המוכר הגדול ביותר של מכשירים סלולריים בשוק הפרטי בישראל.

לדברי מארצי, התוכנית הוכנה בסיוע של חברת ייעוץ בינלאומית, במטרה ללמוד את התחום על בוריו. הוא ציין כי החברה למדה היטב את הסיבות לכישלונות של מפעילי MVNO שלא הצליחו בעולם, כדי להתכונן לאתגרים הכרוכים במהלך.

מארצי אמר עוד כי קיבל רוח גבית חזקה מכיוון משרד התקשורת, שמנע מחברות הקשורות לחברות הסלולריות להיכנס לתחום. לדבריו, יש בכך בשורה חיובית מאוד עבור שחקנים חדשים כמו הום סנטר ו-H-מובייל, שרוצים להיכנס ולהשקיע בפרויקט בעל פרופיל סיכון לא פשוט, אך אפשרי ומאוד מעניין.

מארצי אמר עוד כי טרם פנה אל החברות הסלולריות לגבי אפשרויות עתידיות לשיתוף-פעולה כזה או אחר, והוא ממתין לראות מה יקבע משרד התקשורת במדיניותו הסופית.

הוא ציין כי מה שיקבע את גורל התחרות בשוק הוא כלכלי - המחיר שיקבע המשרד כדמי מעבר לשחקנים חדשים, שירצו להיכנס לתחום ולקנות דקות שיחה מאחד המפעילים. "אם המחיר יהיה אטרקטיבי וכלכלי, אנחנו נדע איך להיכנס לתחום ולהרוויח ממנו", אמר מארצי.

רף גבוה

בשבוע שעבר פרסם משרד התקשורת שימוע משני נוסף, ובמסגרתו קבע מי יהיו הגופים שיוכלו לקבל רישיון MVNO. המשרד אסר על החברות הסלולריות להקים פעילות MVNO, וקבע רף גבוה מאוד לכניסת חברות הקשורות אליהן, במטרה לאפשר לשחקנים חדשים להיכנס לתחום.

באותו עניין התבטא אתמול (א') מנכ"ל 013 נטוויז'ן, ריצ'ארד האנטר, וטען כי מדיניות משרד התקשורת שלא לאפשר לחברות הקשורות לחברות הסלולר - כמו נטוויז'ן שהיא חברה אחות לסלקום - להיכנס לתחום, היא "בלתי הגיונית ולא תביא להרחבת התחרות" .

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"