ריבלין: נפעל לצמצם מספר חברי הכנסת במשלחות לחו"ל

יו"ר הכנסת מגיב לפרסום ב"גלובס" על פיו כרבע מחברי הכנסת והשרים שוהים השבוע בחו"ל במסגרת נסיעות עבודה: "הח"כים מבוקשים בפורומים בינלאומיים"

יצומצם מספר חברי הכנסת במשלחות לחו"ל - כך הצהיר היום (ב') יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, בעקבות הפרסום אתמול ב"גלובס" על פיו כרבע מחברי הכנסת והשרים שוהים השבוע בחו"ל במסגרת נסיעות עבודה. רובי ריבלין החליט כי לנוכח מספרם המצומצם של חברי הכנסת ה-18 (39 מתוך ה-120 הם שרים וסגני שרים) ובמטרה למנוע את שיבוש עבודת ועדות הכנסת, יפעל להפחתת מספר הח"כים במשלחות הפרלמנטריות עד כמה שניתן, וזאת מבלי לפגוע באינטרסים של מדינת ישראל.

על פי תקנון הכנסת, על חברי הכנסת להיות נוכחים בשני שלישים מימי הכנסת הפעילים: מתוך שמונה חודשי פעילות בשנה, על חברי הכנסת להיות נוכחים לפחות חצי שנה בכנסת. ח"כ שנעדר יותר מכך עובר עבירה אתית. עם זאת, בקדנציה הקודמת שלו כיו"ר הכנסת, קבע ריבלין כי שליחות מטעם הכנסת לפעילות פרלמנטרית בחו"ל, תיחשב כאילו נכח חבר הכנסת בישיבות המליאה והדבר לא ייחשב במכסת ההיעדרויות המותרות. לדבריו, גם מחוץ לישראל עוסקים חברי הכנסת בפעילות פרלמנטרית.

"אין שליטה על לו"ז הטיסות"

"אני משתדל ליצור מצב שבו לא ייעדרו יותר מדי חברי כנסת", אמר היום ריבלין ל"גלובס", אך הסביר כי מדי סוף שנה אזרחית ישנה עלייה במספר הכינוסים הבינלאומיים ומטבע הדברים הכנסת מתבקשת לשלוח את נציגיה ולדבריו, זה מה שאירע גם השבוע.

עוד הוסיף ריבלין כי לכנסת אין שליטה על לוח הזמנים בעניין יציאת המשלחות לחו"ל. על פי רוב, מדובר באירועים גדולים בעולם שאליהם מוזמנות מדינות רבות ולכן עלולות לצאת כמה משלחות בו זמנית. כלקח מאירועי השבוע, אומר ריבלין כי "בכל מקום שבו אני יכול לבקש שבו התאריך לא יתנגש עם יציאה של משלחות אחרות, אעשה זאת. אם לא תהיה ברירה, אצמצם את מספר חברי הכנסת במשלחת". ריבלין ציין כי מדובר בנסיעות עבודה ולא בטיולים. "ח"כים שייסעו לקניות - לא ייסעו שוב", אמר.

עוד הוסיף כי "אינני מוצא מקום להתנצל אך בהחלט אקח בחשבון את ההערות". לדבריו, למפגש הבלתי אמצעי של חברי הכנסת עם מקביליהם בעולם, יש תפקיד מרכזי בהסברה הישראלית וליחסי החוץ של ישראל. "120 חברי הפרלמנט הישראלי הם אלה שעומדים בחלון הראווה של המדינה ולכן הם מבוקשים בפורומים בינלאומיים", אמר.