מסימני הראלי: גם קרנות הנאמנות רשמו שיא שנתי באוקטובר

כמו תעודות הסל, גם קרנות הנאמנות רשמו שיא שנתי באוקטובר, וגייסו 2.6 מיליארד שקל נטו ■ נכסי הקרנות מסתכמים כעת ב-127.8 מיליארד שקל ■ השחקניות הגדולות בנכסיהן: פסגות, אקסלנס והראל פיא

לאחר חודש של גיוסים מרשימים בענף תעודות הסל, גם ענף קרנות הנאמנות יכול להתהדר בחודש של גיוסים גבוהים במיוחד. ענף הקרנות צמח באוקטובר בכ-3.6 מיליארד שקל, לסך של 127.8 מיליארד שקל, כאשר מתוך סכום זה, כ-2.6 מיליארד שקל הם גיוסים נטו. בנטרול הפדיונות מהקרנות הכספיות, שהסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל, מדובר בגיוס של מעל 4 מיליארד שקל לקרנות המסורתיות.

למעט חודש ינואר השנה, בו גייס הענף כ-4 מיליארד שקל (כולל גיוסים לקרנות הכספיות), זהו החודש החזק ביותר השנה מבחינת גיוסים, לצד חודש יולי בו גויס סכום מעט נמוך יותר.

בדומה לחודשים קודמים, קרנות האג"ח, ובעיקר קרנות אג"ח קונצרניות, ריכזו את מרבית הגיוסים. הן צמחו ב-3 מיליארד שקל, מתוכם כ-2.7 מילארד שקל הם גיוסים נטו.

באוקטובר בלטו בגיוסים הגבוהים ביותר קרנות מיטב, ואחריהן קרנות אי.בי.אי, הראל פיא ופסגות.

498 מיליון שקל. זהו היקף הגיוסים של קרנות מיטב, שבניהול ירון צרנוביץ. מרבית הגיוסים מגיעים מקרנות מיטב המקוריות (לפני המיזוג עם גאון), והחברה מתקרבת לנכסים של 5 מיליארד שקל.

עוד בלטו בגיוסים קרנות אי.בי.אי, בניהול עודד גל, ששומרות על מובילות בגיוסים, ובחודש החולף גייסו 360 מיליון שקל. החודש נציין גם את קרנות הראל-פיא, בניהול סמי בבקוב, שרשמו גיוסים נאים של 355 מיליון שקל, ואילולא פדיונות של 151 מיליון שקל בקרנות הכספיות, היו מסתכמים גיוסיהן ב-506 מיליון שקל בקרנות מסורתיות.

בקרנות פסגות, בניהול רועי ורמוס, נרשמו גיוסים של 824 מיליון שקל בקרנות המסורתיות, אך בשל פדיונות של 510 מיליון שקל מהקרנות הכספיות, השורה התחתונה היא גיוסים של 314 מיליון שקל.

195 מיליון שקל. זהו היקף הפדיונות בקרנות כלל פיננסים. קרנות החברה סבלו מפדיונות גם במסורתיות (23 מיליון שקל) וגם בכספיות (172 מיליון שקל). גם קרנות דש, המנוהלות על ידי אסף אלדר, סבלו החודש מפדיונות, אולם בניגוד לכלל פיננסים, בנטרול הפדיונות בקרנות הכספיות, קרנת דש גייסו 109 מיליון שקל.

קרנות אקסלנס, שבניהול גלעד שמעוני, גייסו 85 מיליון שקל, קרנות מגדל שוקי הון, בניהול שגיא שטיין, גייסו 211 מיליון שקל, וקרנות מנורה מבטחים, בניהולו של רונן אביגדור, גייסו באוקטובר 90 מיליון שקל.

126% זהו שיעור הגידול בנכסי קרנות ילין-לפידות מתחילת השנה. קרנות החברה חצו החודש את רף ה-2 מיליארד שקל, בין היתר בזכות גיוסים של 138 מיליון שקל. קרנות ילין לפידות הן בין הגופים הבינוניים שמציגים את הצמיחה הגבוהה ביותר השנה.

קרנות אלטשולר שחם, שבניהול גילעד אלטשולר, גייסו באוקטובר 3 מיליון שקל, וקרנות אפסילון, בניהול עידן אזולאי, גייסו 91 מיליון שקל. בקרנות אנליסט, בניהול אלון אגושביץ, הסתפקו החודש בגיוסים של 23 מיליון שקל.

21 מיליון שקל. זהו היקף הגיוסים של קרנות ישיר בית השקעות בקרנות כספיות. קרנות החברה, בניהול רפי ניב, הן היחידות שעוד מצליחות לגייס כספים לאפיק זה, בין היתר, כי הן מובילות את בתשואות מתחילת השנה. ישיר גייס גם 32 מיליון שקל בקרנות המסורתיות, ובסך הכול מסתכמים הגיוסים באוקטובר ב-53 מיליון שקל באוקטובר.

מבין הגופים הקטנים יותר, נציין את קרנות אוריון, שמנוהלות בידי מייסדיהם בכובעם הקודם, כשנוהלו תחת איילון - גיל בארי, מוריס סבאג ויונתן דולברג. באוקטובר גייסו קרנות אוריון 56 מיליון שקל. נציין גם את קרנות מודלים שגייסו החודש 57 מיליון שקל.

22