נאום נתניהו כוון לאדם אחד: "אני מצדיע לנשיא אובמה"

נתניהו שנאם בוושינגטון בעצרת הכללית של הפדרציות היהודיות הודיע על הקמת מיזם טכנולוגי וצמצום התלות הגלובלית בנפט ■ קורא להנהגה פלסטינית לפתוח מיד במו"מ

בנאום בעצרת הכללית של הפדרציות היהודיות בוושינגטון, הערב (ב'), חלק ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שבחים רבים לנשיא ברק אובמה, אולי במענה לביקורות שנשמעו בישראל על הבית הלבן בגין השיהוי יוצא הדופן לאישור הפגישה בין שני המנהיגים.

בנאום גם הודיע נתניהו על הכוונה להקים מיזם טכנולוגי שמטרתו להביא לצמצום התלות הגלובלית בנפט , תוך שת"פ עם מדינות אחרות.

האווירה החמימה ששררה במליאת העצרת עם תחילת הנאום הופרה בחדות ,כאשר מפגינה בודדה התפרצה לקדמת האולם, הניפה כרזה אדומה וצרחה שישראל חייבת להסיר את המחסום מעל עזה. היא סולקה מן האולם בעידודם של סדרנים גברתניים. נתניהו הגיב ביובש: "נדמה לי שבאו"ם קיבלו אותי טוב יותר מאשר פה".

במאמץ למנוע רושם של היווצרות קרע בין ירושלים ווושינגטון טרח רוה"מ להציג את אובמה כידיד גדול של ישראל, בהקשרים שונים של הנאום. יחד עם קריאה נרגשת להנהגה הפלסטינית להפסיק "את המו"מ על המו"מ" ולפתוח מיד בדיונים רציניים על שלום ויחד עם פירוט כמעט חשבונאי על הצעדים שנקטה ישראל לקידום השלום היה נדמה שנתניהו מכוון את נאומו לאוזניים של אדם אחד: נשיא ארצות הברית.

" אני מצדיע לנשיא אובמה על תמיכתו האיתנה לביטחון ישראל" אמר נתניהו לאחר שציין כי חזה בתרגיל "ג'וניפר קוברה" לבדיקת שימור אמצעי הגנה מפני טילים של שתי המדינות.
ובהקשר אחר אמר "אני מודה לנשיא אובמה על שדחה בתקיפות כזו את ההחלטה המעוותת של עצרת או"ם לגבי דו"ח גולדסטון". ושוב, בהמשך הנאום: "אני תומך במאמצי הנשיא אובמה למנוע מאירן להתחמש בנשק גרעיני".

כצפוי, תקף ראש הממשלה במילים בוטות את דו"ח גולסטון ." הדו"ח הזה מנסה לשלול מישראל את הזכות להגנה עצמית". " אנו גאים בצה"ל, אנו גאים בבנינו ובנותינו שמגינים עלינו. צה"ל טהור יותר מכל צבא עלי אדמות. התמיכה בצה"ל שולחת מסר לטרוריסטים ששוב לא יוכלו לתקוף ממרכזי אוכלוסייה".

בדברו על היעדר התקדמות עם הפלסטינים אמר נתניהו: "אנו לא רק מדברים על שלום , אלא גם עושים שלום. פרקנו מאות מחסומים. הסרנו מחסומים בירוקרטיים שהפריעו להתפתחות הכלכלה הפלסטינית. אני מייחס חשיבות שווה להסרת מכשולים בירוקרטיים שמפריעים לכלכלות של ישראל ושל הפלסטינים". רוה"מ הוסיף שכל הצעדים האלה אינם מספיקים. צריך להתחיל במו"מ. "בוא ננצל את ההזדמנות להשיג הסכם שלום היסטורי, בוא נתחיל לדבר עכשיו".

נתניהו קרא עוד להוסיף להיאבק במאמצי אירן לפתח נשק גרעיני.

הוא אמר עוד כי ישראל יכולה להוביל מאמץ עולמי לצמצם את התלות באנרגיה מתכלה. "אפשר לצמצם את התלות הנפט כפי שבעבר הצליח העולם לצמצם את החשיבות העצומה של המלח לכלכלה הגלובלית", "ישראל יכולה להוביל את המאמץ כמדינת סטרט אפ ,כפי שאומר ספר חדש". אמר נתניהו. " ישראל יכולה ליישם את מומחיותה בנקודת המפגש של מים ואנרגיה כדי לסייע ביצירת אספקה בלתי מוגבלת של מי ים מותפלים".