אושר הסדר האג"ח של חברת הנדל"ן נאוסיטי

בנוסף להזרמת הון שתגיע מבעלי השליטה, לאחר ההסדר יירשמו מניותיה של נאוסיטי למסחר בבורסה - זאת משום שההסדר כולל גם הקצאת מניות למחזיקי האג"ח

פחות משבוע מהעדכון האחרון להסדר שהציעה חברת הנדל"ן נאוסיטי למחזיקי האג"ח שלה, היום בבוקר היא הודיעה כי מחזיקי האג"ח החליטו לאשר אותו.

בנוסף להזרמת הון שתגיע מבעלי השליטה, לאחר ההסדר יירשמו מניותיה של נאוסיטי למסחר בבורסה, זאת משום שההסדר כולל גם הקצאת מניות למחזיקי האג"ח.

במסגרת ההסדר יזרימו לנאוסיטי בעלי השליטה בה - היו"ר אהוד בן ש"ך (29.7%), המנכ"ל יואב מורן (29.7%), סבי בר-נוי (19.8%) ואדי ארדיטי (19.8%), סכום כולל של כ-166 מיליון שקל.

מתוך סכום זה תיפרע נאוסיטי הלוואה בנקאית בהיקף של כ-60 מיליון שקל ובנוסף בעלי השליטה יוותרו על אג"ח בהיקף של כ-94 מיליון שקל ועל מזומן בהיקף של כ-12 מיליון שקל שיחולק לבעלי האג"ח.

המחזיקים יקבלו מזומן בסך של 20 מיליון שקל ויתרת תשלומי האג"ח בסך של 60 מיליון שקל תיפרס לשנים 2012-2019.

בנוסף, יקבלו מחזיקי האג"ח 35% ממניות החברה ובכך יורידו את שיעור אחזקות בעלי השליטה ל-65%.

העדכונים האחרונים שנעשו בהסדר בימים האחרונים התייחסו לתנאי האופציה של בעלי השליטה להגדיל את אחזקותיהם בחברה, למגבלות על שיעבודים לנכסי החברה, להבטחת חלק מסכומי פירעון האג"ח ולהגבלת עלות שכר בעלי העניין בחברה.

אישור ההסדר היה צפוי, זאת לאחר שבפועלים סהר המליצו למחזיקי האג"ח המוסדיים להצביע בעדו, כפי שפורסם ב"גלובס" כבר בשבוע שעבר. אז התייחס בן ש"ך להצעה ואמר כי "ההסדר בנאוסיטי הוא אחד ההסדרים היותר טובים שקיבלו המוסדיים".

בן ש"ך, שהקים את נאוסיטי ב-2003 והנפיק עבורה אג"ח בהיקף של 290 מיליון שקל במהלך שנות הגאות בבורסה, ב-2007, נאלץ לשפר מספר פעמים את מתווה ההצעה בחודש האחרון, לאחר שנתקל בדרישות שונות שהגיעו מהמחזיקים.

בן ש"ך אמר היום לאחר גיבוש ההסדר כי "אנו שואפים לנוע כעת קדימה, ומאמינים שהחברה תצא לדרך חדשה ותשכיל לפתח ולהשביח את הפרוייקטים השונים שלה, ולייצר בכך מקורות תזרימיים וערך לבעלי החוב שיהפכו עתה גם לבעלי מניות ולשותפים שלנו בחברה".