מכירת משקאות חריפים בפיצוציות תיאסר החל מ-23:00 ועד 07:00

בנוסף תוצמד מדבקת אזהרה לכל משקה משכר ■ השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ': "כמו שאסור לילדים לשחק בסכינים, לא נאפשר להם לשחק בנשק האלכוהול. אם לא נטפל בכך היום, נסבול מזה מחר ומחרתיים"

בכירי המשרד לבטחון הפנים, בראשות השר יצחק אהרונוביץ', הציגו הבוקר (ג') את תוכניתם לצמצום צריכת האלכוהול בקרב צעירי ישראל.

במסגרת היוזמה ,שמטרתה להיאבק בגל האלימות הגואה בישראל, תיאסר מכירת משקאות חריפים בפיצוציות החל מ-23:00 ועד 07:00, כמו גם שתייה או החזקת אלכוהול פתוח במקום ציבורי. בנוסף תוצמד מדבקת אזהרה לכל משקה משכר.

"שימוש לא נכון הופך נוזל סתמי למחולל אלימות ומוביל אפילו לרצח", הזהיר השר אהרונוביץ'. "כשנכנסתי לתפקיד הדגשתי כי אתמקד במלחמה באלכוהול. כמו שאסור לילדים לשחק בסכינים, לא נאפשר להם לשחק בנשק האלכוהול. אם לא נטפל בכך היום, נסבול מזה מחר ומחרתיים".

ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', הוסיף כי שתיית אלכוהול אמנם לא היתה ולא תהיה עבירה פלילית, אך ציין כי במשטרה מתכוונים להתייחס למקום שמוכר משקאות חריפים שלא כחוק כאל "תחנת סמים".

משתכרים כבר בכיתה ה'

בממשלה מנסים בחודשים האחרונים להתמודד עם הבעיה ההולכת ומחמירה בקרב בני-הנוער בארץ. על-פי הנתונים האחרונים, 19% מהבנים ו-11% מהבנות בגיל 11 שותים אלכוהול לפחות פעם אחת בשבוע.

"אנחנו מנסים לקדם חקיקה שלא תהיה מכירת אלכוהול בפיצוציות ובתחנות-דלק", הסביר לפני כחודשיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אחוזי השימוש באלכוהול ובאלימות נמוכים אצלנו משמעותית ממדינות במערב, אבל ישנה עלייה - וזה מדאיג", הדגיש.