מאנרגיה גרעינית לחברת החשמל: גדעון פרנק ימונה לדירקטור

פרנק כיהן בעבר כמנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית ■ גם יזם ההיי-טק שמעון אקהויז ויו"ר רשות השידור לשעבר אברהם נתן עשויים להצטרף לדירקטוריון

לאחר מספר חודשים של עיכוב במינוי הדירקטורים, בקרוב צפוי דירקטוריון חברת החשמל לקבל חיזוק משמעותי. ל"גלובס" נודע, כי גדעון פרנק, לשעבר מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית, ויזם ההיי-טק, שמעון אקהויז, מועמדים להצטרף לדירקטוריון חברת החשמל. עוד נודע כי גם יו"ר רשות השידור לשעבר, אברהם נתן, עשוי להצטרף לדירקטוריון.

פרנק הוא מועמדו של שר התשתיות, ד"ר עוזי לנדאו, ואילו אקהויז ונתן הומלצו לתפקיד ע"י שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ.

בנוסף, הוגשו לאישורה של ועדת שפניץ שמותיהם של שניים מהדירקטורים הוותיקים לשעבר בחברת החשמל שעשויים לחזור לקדנציה נוספת. מדובר בדן אלמן, לשעבר יו"ר ועדת המכרזים בחברה ובעו"ד רחל דון-יחייא, שכיהנה כדירקטורית במשך שתי קדנציות.

פרנק כיהן במשך יותר מ-15 שנה בראשות הוועדה לאנרגיה אטומית וסיים את תפקידו בסוף 2007. הוא נחשב לאחד מאנשי המקצוע הבכירים בתחום הגרעין הישראלי וזוכה להערכה רבה בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ובחו"ל.

חשמל גרעיני

צירופו של פרנק, הנחשב כמקורב ללנדאו, כחבר בדירקטוריון חברת החשמל מעניין מאחר וחברת החשמל מעוניינת לקדם אפשרות לייצור חשמל מאנרגיה גרעינית במסגרת תוכנית הפיתוח העתידית (מ-2020 ואילך). עד כה הפרויקט לא קודם מאחר וישראל מסרבת להצטרף לאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני.

דירקטוריון חברת החשמל, בראשות היו"ר מוטי פרידמן, מונה כיום 14 דירקטורים מתוך מספר מקסימאלי של 21 חברי דירקטוריון. כפי שנחשף ב"גלובס", פרידמן צפוי לפרוש מתפקידו בסיום הקדנציה הנוכחית בחודש מארס ולחזור לסקטור הפרטי.

בתוך כך, חברת החשמל דיווחה אתמול על מינויו של ד"ר ורו"ח זיו רייך, דיקן ביה"ס לביטוח במכללה האקדמית נתניה, כדירקטור חיצוני בחברה. החברה מבקשת לכנס בתחילת דצמבר את אסיפת בעלי המניות במטרה לאשר את מיניו של רייך.

בדירקטוריון מכהן כיום דירקטור חיצוני (דח"צ) אחד בלבד מתוך שניים מטעם הציבור, ועקב זאת נדרשו השרים להאיץ את מינוי הדירקטורים החדשים. באחרונה דרשה הרשות לני"ע מחברת החשמל לאשרר מחדש את פתיחת הסכם הגז עם EMG המצרית משום שאושר בהיעדר 2 דחצ"ים. לאחר אישור מינויו של רייך כדירקטור חיצוני, צפויה חברת החשמל לאשרר את פתיחת הסכם הגז עם EMG.