חורף 2009: צפוי גידול של 11% בטיסות סדירות לישראל וממנה

הכוונה היא למספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה של חברות התעופה הזרות ■ אחד הגורמים לגידול הצפוי הוא האישורים שניתנו ל-6 חברות תעופה זרות שלא הפעילו עד כה טיסות סדירות לארץ

מנתוני רשות התעופה האזרחית שפורסמו היום (ג') לקראת "כנס התעופה האזרחית בישראל" שיתקיים מחר (ד'), עולה כי במהלך עונת החורף 2009 צפוי גידול של כ-11% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה של חברות התעופה הזרות.

כלכלן רשות התעופה האזרחית, דני מורג, מסר כי אחד הגורמים העיקריים לגידול הצפוי בתדירויות ובקיבולת המושבים הוא האישורים שניתנו להפעלת טיסות סדירות ל-6 חברות תעופה זרות נוספות, שלא הפעילו עד כה טיסות סדירות לישראל וממנה. מדובר בחברות איזי ג'ט ו-Jet 2 הבריטיות, U.S. airways, חברת Air Berlin הגרמנית ושתי חברות נוספות מרוסיה.

גורם נוסף לגידול הצפוי בתדירויות ובקיבולת של חברות התעופה הוא הוספת תדירויות לישראל וממנה של מספר חברות תעופה זרות. החברה הזרה שתגדיל באופן משמעותי ביותר את תדירות הטיסות שלה היא החברה הבריטית BMI, שהחלה להפעיל שתי טיסות יומיות בקו תל-אביב-לונדון בעונת הקיץ 2009.

גם תוכנית הטיסות של החברות לופטהנזה ואליטליה מצביעות על גידול משמעותי בתדירויות הטיסות ובקיבולת המושבים בהשוואה לעונת החורף הקודמת.

3 חברות צפויות לצמצם את תדירויות וקיבולת המושבים: חברת דלתא איירליינס, שתפחית את פעילותה בקו אטלנטה-תל-אביב; והחברות אירוסוויט הרוסית ו-CSA הצ'כית, שתפחתנה את פעילותן בקוים תל-אביב-קייב ותל-אביב-פראג.

על-פי תוכנית הטיסות של אל-על לעונת החורף הנוכחית, מספר טיסות הנוסעים לישראל וממנה צפוי לגדול בשיעור של 8% בהשוואה למספר הטיסות שהופעלו על-ידי החברה במהלך עונת החורף הקודמת. לוח הטיסות של אל-על מצביע על הגדלת תדירויות משמעותית לבריטניה ולמספר יעדים נוספים באירופה.

תוכנית הטיסות הסדירות לישראל וממנה של ארקיע כוללת 18 טיסות שבועיות, ואילו זו של ישראייר כוללת 10 טיסות שבועיות.