חברת הפרסום והשיווק אינפומושן הפסיקה את פעילותה

אינפומושן שיווקה את זמן האוויר עבור רשות השידור, ובמסגרת פשרה משפטית נדרשה לשלם לה מיליוני שקלים - דבר שגרם ככל הנראה לבעיה תזרימית בחברה

המשבר מול רשות השידור גובה מחיר מחברת אינפומושן: ל"גלובס" נודע כי באחרונה החליטו בעלי החברה על הפסקת פעילותה, העובדים בחברה פוטרו, וזיכיונות הפרסום שהיו בידיה הוחזרו.

אינפומושן, בשליטת איש העסקים מרק מי-רז, הגדירה עצמה כ"חברה העוסקת בפתרונות מדיה לקהלים ייעודיים ומפולחים באמצעי מדיה שונים ומגוונים". ערוצי המדיה של הקבוצה היו שיווק מדיה בתוך מתקני האגודה למען החייל וצה"ל באמצעות מסכים, מכירת פרסום בעיתון "במחנה", זיכיון בלעדי לפרסום חוץ על אוטובוסים באזור הדרום וזיכיון לפרסום על גבי אוטובוסים בפריסה רחבה, מת"א ודרומה.

אולם את הקפיצה המשמעותית עשתה אינפומושן ב-2008, כשהצליחה לזכות במכרז רשות השידור על שיווק תשדירי השירות והחסויות עבור ערוצי הטלוויזיה (ערוץ 1 וערוץ 33) של רשות השידור. הקבוצה גברה על שמונה חברות שניגשו למכרז, ביניהן חברות ותיקות ומנוסות ממנה. במכרז התחייבה אינפומושן להעביר סכום של 38 מיליון שקל לרשות השידור בשנת הפעילות הראשונה.

אבל הרומן בין הצדדים לא עלה יפה: באמצע 2008 הודיעה אינפומושן כי היא דורשת את החזרת הערבות הבנקאית שהפקידה ברשות במסגרת המכרז, מאחר ולטענתה הרשות נהגה שלא בתום לב, ועם פרוץ המשבר הכלכלי שונו מהותית תנאי השוק. עם שינוי התנאים לא עמדה אינפומיישן ביעדים להם התחייבה במכרז, וביוני הודיעה הרשות לחברה על ביטול ההתקשרות עמה. בהמשך, פנתה הרשות לבית משפט, וביקשה וקיבלה צווי עיקול בסך 29 מיליון שקל על אינפומושן, מאחר ולטענתה החברה העבירה פחות מ-5 מיליון שקל בתום השנה הראשונה לפעילותה.

בסופו של שדבר הגיעו הצדדים לפשרה, בה נקבע כי אינפומושן תשלם את חובותיה לרשות בתוך 90 יום ובתמורה הוסרו צווי העיקול. לפי הערכות בשוק, כתוצאה מכך נקלעה החברה למצוקה תזרימית שהביאה להפסקת פעילותה.

בשלב זה נראה כי רשות השידור תמשיך לשווק את זמן האוויר שלה בעצמה, ולא תצא למכרז לבחירת זכיין חדש.

את תגובתו של מרק מי-רז לא ניתן היה להשיג.