מכירות הטלפונים הסלולריים החכמים יעקפו את הרגילים עד 2012

כך צופה חברת המחקר אינפונטיקס ■ עוד צופים בחברה כי ב-2009 יימכרו 1.1 מיליארד טלפונים סלולריים, וכי נוקיה תמשיך להוביל את השוק ■ "לאפל יהיה קשה לשמור על נתח של 10% בתחום הטלפונים החכמים"

קצב הגידול במכירות מכשירי הטלפונים החכמים לא ייעצר בשנים הקרובות, והוא אף צפוי לעבור את המכירות של טלפונים רגילים עד 2012. כך עולה מנתונים של חברת המחקר אינפונטיקס. זאת, בעוד מקומות רבים בעולם עדיין אינם רושמים אחוזים גבוהים של חדירה לטלפונים ה"רגילים".

באינפונטיקס צופים כי ב-2009 יימכרו 1.1 מיליארד טלפונים סלולריים, וכי נוקיה תמשיך להוביל את השוק בדומה לשנים קודמות. ההכנסות מהטלפונים הסטנדרטיים יאבדו גובה, בעוד שההכנסות מהטלפונים החכמים יעלו.

"הטלפונים החכמים צפויים לגדול ב-14.5% ב-2009 לעומת השנה שעברה ולהציג זינוק של 21% לעומת שאר הסגמנטים בשוק בין השנים 2008 ל-2013", אומר ריצ'ארד ווב, אנליסט תחום הטלפונים הסלולריים באינפונטיקס. השנה תאופיין ברווח נמוך יחסית בסקטור המכשירים החכמים בשל ירידת מחירים, אך ב-2010 ואילך סקטור זה ישוב לעלות.

הטלפונים החכמים (סמארטפונים) הם מכשירים עם יכולות דואר אלקטרוני ואינטרנט מתקדמות, מקלדת מלאה לרוב ומערכות הפעלה מתקדמות.

לחברת אפל, יצרנית ה-iPhone, היה נתח של 9% מהשוק במחצית השנייה של 2009.

התחרות של iPhone בשוק זה קשה, בעקבות השקת מכשיר הבלקברי בולד מדור 3 של חברת RIM, בשיתוף עם מפעילת הסלולר AT&T.

"התחרות של חברת אפל מול מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, תהיה קשה, והיא תצטרך להילחם בשביל להחזיק נתח שוק של מעל 10%", אומר ווב.