דו"חות חלשים ל-K+S: "אין מקום רב לאפסייד בכי"ל"

כך אומר האנליסט גלעד אלפר מאקסלנס בעקבות הדו"ח החלש של K+S הגרמנית ■ K+S לא מסוגלת להעריך מתי יחזרו העליות במחירי האשלג

K+S , יצרנית האשלג הגרמנית הגדולה באירופה ומתחרתה של כי"ל , אינה יודעת להעריך מתי שוקי האשלג יתאוששו. k+s, אשר תרמה לא מעט להפרת המשמעת בקרב יצרניות האשלג לפני חתימת החוזה מול הודו ושחררה בחודשים האחרונים הצהרות פסימיות לגבי מחירי האשלג בשנתיים הקרובות, פרסמה היום את דו"חות הרבעון השלישי והציגה הפסד גדול מהצפוי, ובמקביל נקטה בעמדה זהירה באשר לשנת 2010.

K+S היא יצרנית האשלג הרביעית בגודלה בעולם. החברה מסרה היום בדו"חותיה כי היא מעריכה כי הביקוש העולמי למינרלים יעלה ל-45 מיליון טון בשנה הבאה מ-30 מיליון טון השנה. למרות הגידול, עדיין מדובר בתחזית נמוכה יותר מזו של פוטאש הקנדית, יצרנית האשלג הגדולה בעולם, שהעריכה כי הביקוש העולמי יסתכם ב-50 מיליון טון בשנה הבאה.

"החברה מודה כי היא אינה מסוגלת להעריך מה יהיה המחיר בשנת 2010", אמר האנליסט גלעד אלפר מאקסלנס נשואה, אשר מסקר את מניית כי"ל בהמלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 45 שקל. "לדעתה של K+S, הסיכוי לירידה במחיר הוא שווה לסיכוי שהמחיר יישאר בעינו. החברה אפילו לא מזכירה את האפשרות לעלייה במחיר".

הרבעון השלישי של השנה לא האיר פנים ל-K+S. הרווח התפעולי צנח ל-9.4 מיליון אירו מ-502 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי פספס את תחזיות האנליסטים, שעמדו על 18 מיליון אירו. המכירות נפלו בכ-50% ל-698.1 מיליון אירו, מתחת לתחזיות המוקדמות שעמדו על 712 מיליון אירו.

"דוחות הרבעון השלישי היו חלשים כצפוי", מוסיף אלפר. "החברה חוזה כי לא תהיה התאוששות ברבעון הרביעי". אלפר מסיק מהדו"ח של K+S כי מניית כי"ל תתקשה לעלות מהרמות בהן היא נסחרת נוכח החולשה הכללית בענף. "מחיר המניה הנוכחי של כי"ל לא משאיר מקום רב לאפסייד", הוא אמר.