יו"ר עובדי תעש: "רוצים להוציאנו מרמה"ש ולבנות דירות"

גלובס tv איציק יהודה באסיפת העובדים: "מישהו באוצר ראה פעם את אבא שלו לא מקבל שכר? הם אטומי לב. רוצים למכור אותנו בפרוטות לבעל ההון המקורב לשלטון"

"לא נשתוק על הלנת השכר. נצא עם ההסתדרות למאבק עד טיפת דמנו האחרונה. מישהו באוצר ראה פעם את אבא שלו לא מקבל שכר? הם אטומי לב. רוצים למכור אותנו בפרוטות לבעל ההון המקורב לשלטון" - כך אמר היום (ה') יו"ר ארגון עובדי תעש, איציק יהודה, באסיפת העובדים שכונסה לאחר ש-3,400 העובדים לא קיבלו את משכורות חודש אוקטובר.

"את אותו בעל הון לא מעניינים האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, אלא רק להרוויח. בעל הון כזה יוציא עובד שמרוויח 16,000 שקל ויעסיק במקומו 3 עובדים חדשים", הוסיף יהודה.

"מה שהאוצר עושה הוא טרור תעסוקתי, כשבסופו של דבר מה שהם רוצים זה להוציא אותנו מאדמות רמת השרון, משום שמתוכננת כאן בנייה של 22 אלף יחידות דיור והקרקע הזאת שווה 44 מיליארד שקל", הוסיף יהודה. יהודה הסביר כי העובדים מוכנים להנפקת מניות וגם למכירת החברה למשקיע פרטי, כל זמן שהעובדים יפרשו בכבוד, ולעובדים שיישארו יהיה ביטחון תעסוקתי.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר באסיפה: "אם לא ישלמו את המשכורות אז הכל כשר מבחינתנו. אני קורא לנתניהו: תתערב במשבר הזה כדי שלא יהיו לו השלכות על כל יחסי העבודה במשק".

אי תשלום המשכורות מגיע בעקבות האוצר, שלא העביר להנהלת החברה הממשלתית את הסכום הנדרש לתשלום משכורות אוקטובר בסך 60 מיליון שקל. לאחר שבחודש שעבר הזרים האוצר 60 מיליון שקל עבור מוצרים, והכסף שימש לתשלום משכורות לעובדי החברה, החודש לא העביר האוצר כספים לתעש וכך לא נותר לה ממה לשלם משכורות. חצי מהסכום אמור להגיע ממשרד הביטחון והחצי השני מהאוצר.